تظاهرات گسترده مخالفان سیاسی علیه تقلب در انتخابات پاکستان

پس از استعفای یک کمیسر انتخاباتی راولپندی، هزاران تن از مخالفان سیاسی در پاکستان علیه نتایج انتخابات پارلمانی این کشور دست به تظاهرات زدند.

blank

رسانه های پاکستان امروز(29 دلو) گزارش دادند که همزمان برخی از احزاب میانه و چپ هم با مسدود کردن جاده‌ها در مناطق مختلف به این اعتراضات پیوسته‌اند.

در این میان رسانه‌های پاکستان امروز تاخیر در نتایج انتخابات همراه با اتهامات «تقلب» را به طور برجسته‌ای منتشر کرده‌اند.

مطبوعات پاکستان تاکید کرده‌اند که روند رای‌گیری هشتم فبروری با تعلیق خدمات تلفن همراه و اینترنت در سراسر آن کشور «مختل شد» و از رهبران احزاب و دولت خواهان برقراری ثبات سیاسی و دموکراسی برای مقابله با مشکلات آن کشور شدند.

اشتراک کنندگان در تظاهرات از جمله خواستار شفافیت در نتایج انتخابات شده‌اند و از «دزدی آرا» شکایت کرده اند. دولت با حضور شدید نیروهای امنیتی به این اعتراضات واکنش نشان داده است.

دیروز (شنبه ۱۷ فبروری) لیاقت علی چته، کمیسر انتخاباتی راولپندی، در یک نشست خبری توضیح داد که «برای اقدام علیه نامزدهای طرفدار عمران خان، رهبر مخالفان که زندانی است، زیرفشار قرار گرفته بود» و به فکر «خودکشی» بوده است.

او گفت خودش در تقلب دست داشته و چند مقام کمیسیون انتخابات پاکستان را هم به دست داشتن در تقلب متهم کرد.

اما کمیسیون انتخابات پاکستان با رد این ادعا‌ها، اعلام کرد که آقای چته مسئولیت مستقیم در روند رای‌گیری نداشته است.

دو روز قبل هم حفیظ نعیم الرحمن، سیاستمدار پاکستانی، از حزب جماعت اسلامی، که در انتخابات جنجالی اخیر برنده اعلام شده بود، از آن صرف نظر کرد چون گفت در رای به نفع او تقلب شده است.

او پیروز یکی از حوزه‌های شهر کراچی معرفی شده بود اما گفت که نامزد مورد حمایت حزب عمران خان آرای بسیار بیشتری برده و به این دلیل احراز کرسی خودش را قبول نمی‌کند.

عطاالله ترار، از رهبران مسلم لیگ پاکستان (شاخه نواز) نیز همسو با کمیسیون انتخابات آن کشور، از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دلیل «انتشار یک روایت نادرست» انتقاد کرده است.

آقای ترار که در لاهور برای هوادارانش سخن می‌گفت از رقبای سیاسی این حزب خواست که شکست خود را بپذیرند.

او گفت: «شما فقط در برخی از کرسی‌ها پیروزی موقتی کسب کرده‌اید.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *