تهدیدهای امریکا تجارت ترکیه و روسیه را مختل کرده است

منابع رسانه‌ای می‌گویند که تهدیدهای امریکا تجارت میان ترکیه و روسیه را مختل کرده است.

blank

رویترز دوشنبه‌شب، ۳۰ دلو گزارش داد که تجارت ترکیه و روسیه به‌دلیل تهدید تحریم نهادهای مالی انقره از سوی امریکا که با مسکو تجارت می‌کنند، مختل شده است.

این تحریم‌ها که براساس فرمان تازه جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعمال شده است، نهادهای مالی را هدف قرار می‌هد که به گفته کاخ سفید «ماشین جنگی روسیه» را کمک می‌کنند.

براساس این گزارش، تحریم‌ها تازه انرژی روسیه را به‌طور مستقیم هدف قرار نداده، اما بخشی از پرداخت‌های انقره به مسکو در زمینه نفت خام روسیه را با مشکل روبه‌رو کرده است.

منابعی که نامی از آن‌ها در گزارش گرفته نشده گفته‌اند که ترکیه در دو تا سه هفته گذشته هیچ پولی برای صادرکنندگان نفت روسیه پرداخت نکرده است.

در همین حال، یکی از بانک‌داران ترکیه نیز گفته است که بانک‌ها روش‌های بسیار دقیقی را در مورد تحریم‌های امریکا علیه روسیه به اجرا گذاشته‌اند.

مقام‌های ارشد وزارت خارجه امریکا نیز به مؤسسات مالی خارجی هشدار داده‌اند که از معاملاتی که به نفع ارتش روسیه است یا امکان دور زدن تحریم‌ها را برای مسکو فراهم می‌کند، خودداری کنند.

مقام‌های روسیه و ترکیه تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام و گاز به ترکیه است.

بربنیاد گزارش‌ها، روسیه در ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی حدود ۹ میلیون تن نفت خام و نزدیک به ۱۰ میلیون تن گاز به ترکیه فروخته است.

اخیرا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه سفر برنامه‌ریزی شده خود به ترکیه را تعلیق کرد؛ اقدامی که از دید کارشناسان به تصمیم ترکیه در موافقت با پیوستن فنلند و سویدن به ناتو و کاهش روابط تجاری دو کشور ارتباط داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *