خسارت‌بارترین حمله انصارالله به کشتی بریتانیایی در باب‌المندب

در حمله‌ای که «خسارت‌بارترین» حمله انصارالله به کشتی‌های تجاری در باب‌المندب خوانده شده، منابع گزارش داده‌اند که خدمه این کشتی بریتانیایی با پرچم بلیز بعد از اصابت موشک آن را تخلیه و در دریا رها کرده‌اند.

blank

کشتی روبی‌مار در خلیج عدن در نزدیکی باب‌المندب بود که هدف حمله موشک انصارالله قرار گرفت.

یک سخنگوی نظامی انصارالله مدعی شده که «خسارت فاجعه‌باری» به این کشتی وارد شده و آن را در معرض غرق شدن قرار داده است.

در همین حال، بریتانیا حمله به روبی‌مار را محکوم کرده و گفته است کشتی‌های کشورهای متحد در محل حمله حاضر هستند.

این یکی از خسارت‌بارترین حملاتی توصیف شده که تاکنون به دست انصارالله صورت گرفته است و تازه‌ترین نشانه از اینکه تلاش‌های غرب برای مقابله با این حملات تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انصارالله از نیمه ماه نوامبر و در پی آغاز جنگ رژیم اسراییل در غزه بارها با حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های عبوری در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌ و می‌گوید این حملات در حمایت از فلسطینیان در جنگ رژیم اسراییل و حماس انجام می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های تجارت دریایی در پی این حملات حرکت در آب‌های این منطقه را متوقف کرده‌اند.

بریتانیا و امریکا اخیرا حملات هوایی خود را علیه اهداف نظامی انصارالله در مناطق تحت کنترل این گروه در یمن آغاز کرده‌اند.

دوشنبه در پی انفجاری در خلیج عدن در نزدیکی یک کشتی باری، آژانس عملیات تجارت دریایی در بریتانیا گفت مقام‌های نظامی در حال بررسی گزارش‌های این حادثه هستند.

بر اساس گزارش شرکت امنیتی امبری در بریتانیا، نیز جداگانه حمله به این کشتی را که خدمه لبنانی داشته تایید کرد و گفت مالکان و مدیران کشتی روبی‌مار در حال بررسی امکان یدک‌کش کردن کشتی هستند چون دیگر خدمه‌ای در آن نیستند و همه کشتی را ترک کرده‌اند.

«انصارالله» بعد از شروع عملیات امریکا و بریتانیا در این آبراه گفت که کشتی‌های مرتبط با امریکا و بریتانیا هم برایش هدف مشروع هستند.

دولت بریتانیا نیز خالی رها شدن روبی‌مار را بر روی آب تایید کرده است.

بر اساس اطلاعات مارین ترافیک، که آخرین بار روز یک‌شنبه موقعیت روبی‌مار را دریافت کرده بود این کشتی در حال حرکت از عربستان سعودی به بلغارستان بود که هدف حمله قرار گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *