سفیر پیشین ایران: طالبان اراده‌ای برای عمل به تعهدات خود ندارند

رضا بهرامی؛ سفیر پیشین ایران در افغانستان با اشاره به نشست بی‌نتیجه ایران و طالبان درباره تأمین حق‌آبه هلمند می‌گوید که طالبان‌ اساسا با عنصر مسئولیت‌پذیری بیگانه هستند. او افزوده است که این گروه اراده‌ای برای عمل به تعهدات و توافقات رسمی ندارند.

blank

رضا بهرامی؛ سفیر پیشین ایران در افغانستان با نشر پیامی در ایکس گفته که نحوه تعامل صورت گرفته توسط طالبان در نشست اخیر کمیساران آب ایران و افغانستان نشان داد که این گروه اراده‌ای برای عمل به تعهد و توافقات رسمی ندارد.

او تاکید کرده: «طالبان‌ اساسا با عنصر مسئولیت‌پذیری بیگانه هستند.»

بیست و هفتمین نشست کمیسیون آب هلمند میان مقام‌های ایران و طالبان اخیرا در شهر زابل ولایت سیستان‌ و بلوچستان برگزار شد. این نشست بی‌نتیجه پایان یافت.

رسانه‌های ایرانی پیش‌تر گزارش داده بودند که هیات این کشور در این نشست گزارشی درباره دریافت نشدن حق‌آبه ایران از روخانه هلمند در سال‌های اخیر را ارائه کرده است.

این هیات همچنین به موانع حق‌آبه ایران و مشکلات فنی سازه‌های احداثی افغانستان در مسیر رودخانه هلمند و بند کمال‌خان اشاره کرده است.

مقام‌های طالبان درباره این نشست چیزی نگفته‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، هیات طالبان گزارش خشک‌سالی در افغانستان را در این نشست ارائه کرده است؛ اما هیات ایران با «ارائه مستندات علمی و تصاویر ماهواره‌ای» ادعای طالبان را رد کرده کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *