ده‌ها هزار خانواده آواره منتظر انتقال به مناطق خود هستند

طالبان اعلام کرده‌اند که ده‌ها هزار خانواده آواره منتظر انتقال به مناطق اصلی خود می‌باشند.

blank

عبدالرحمان راشد؛ معین وزارت امور مهاجرین طالبان، امروز یک‌شنبه، ۲۰ حوت گفته که ده‌ها هزار خانواده آواره داخلی آماده بازگشت به مناطق اصلی خود هستند.

آقای راشد این موضوع را امروز در دیدار با گلوریا لازیک از مسئولان دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل مطرح کرد.

وزارت امور مهاجرین طالبان گفته که هزاران خانواده از این آوارگان در کابل هستند، ولی توضیح داده نشده که «مناطق اصلی» آن‌ها کجا است، اما افزوده است که آن‌ها «منتظر انتقال به مناطق اصلی خود در سراسر کشور» هستند.

طالبان گفته‌اند که این مقام طالبان با دفتر حوزه مرکزی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره انتقال این آوارگان به مناطق آن‌ها گفتگو کرد.

طالبان افزوده‌اند که معین وزارت امور مهاجرین آن‌ها در این دیدار از موسسات و نهادهای امدادرسان خواسته که در زمینه انتقال مهاجران به مناطق اصلی‌شان همکاری کنند.

براساس گفته‌های طالبان، این مقام سازمان ملل در این دیدار گفت که برای انتقال آوارگان همکاری خواهد کرد.

وزارت امور مهاجرین هم در زمان حکومت پیشین و هم پس از روی کار آمدن طالبان از صدها هزار آواره داخلی سخن گفته و خواستار همکاری نهادهای بین‌المللی به آن‌ها شده است.

افزون بر آوارگان داخلی، در پی اخراج صدها هزار مهاجر افغان از پاکستان، بسیاری از این مهاجران هم در اردوگاه‌های موقت به سر می‌برند. برخی از این اردوگاه‌ها در اطراف کابل ایجاد شده است.

در همین حال، زمانی که طالبان تشکیلات عریض و طویلی را برای پذیرایی و جابه‌جایی این مهاجران تشکیل دادند، بسیاری از منتقدان انتقاد کردند که این گروه در نظر دارد از جابه‌جایی مهاجران به منظور اهداف قومی خود استفاده کند.

طالبان این انتقادها را رد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *