شورای امنیت بار دیگر درباره غزه رای‌گیری می‌کند

در حالی‌ که جنگ در غزه ادامه دارد و چهارمین تلاش شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس ناکام ماند، قرار است این شورا در مورد قطعنامه‌ جدیدی درباره غزه رأی‌گیری کند.

blank

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی قطعنامه‌ پیشنهادی امریکا توسط روسیه و چین، پیش‌نویس یک قطعنامه‌ جدید در مورد آتش‌‌بس در غزه را روز دوشنبه، ۶ حمل این هفته به رأی می‌گذارد.

آسوشیتدپرس گزارش داده که قرار بود رأی‌گیری در مورد پیش‌نویس این قطعنامه امروز انجام شود؛ اما صبح امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را برای روز دوشنبه به تعویق انداخته است.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که پیش‌نویس این قطعنامه توسط ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده و از حمایت روسیه و چین برخوردار است.

براساس گزارش این رسانه، در پیش‌نویس این قطعنامه آتش‌‌بس بشردوستانه در غزه در جریان ماه رمضان پیشنهاد شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه در مورد قطعنامه‌ پیشنهادی امریکا در مورد آتش‌‌بس در غزه رأی‌گیری کرد، اما این قطعنامه با وتوی روسیه و چین از تصویب بازماند.

پس از ارائه‌ پیش‌نویس قطعنامه‌ جدید در مورد آتش‌بس در غزه، ۲۲ کشور عربی با نشر اعلامیه‌ مشترکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که برای جلوگیری از خون‌ریزی و رنج انسانی بیشتر، به این قطعنامه رأی بدهند.

آنان همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که با «اتحاد و فوریت» عمل کنند.

از زمان آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر سال گذشته‌ میلادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد دو قطعنامه در مورد این جنگ تصویب کرده، اما آتش‌بس شامل هیچ‌کدام از این قطعنامه‌ها نبوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *