تورخم مسدود شد

منابع گزارش داده‌اند که در پی درگیری خودی میان مسئولان مرزی و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، گذرگاه تورخم بسته شده است.

blank

منابع گزارش داده‌اند که امروز یکشنبه، ۵ حمل، در پی درگیری خودی میان مسئولان مرزی و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، گذرگاه تورخم بسته شده است.

به گفته منابع، در این درگیری ۱۳ نفر از کارکنان این دو اداره پاکستان زخمی شده‌اند.

منابع می‌گویند که این درگیری میان مقام‌های «سپاه مرزی» و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان رخ داده و این دو اداره همدیگر را به دخالت در مسئولیت‌ها و اختیارات خود متهم می‌کنند.

به گفته منابع، مرزبانان پاکستانی می‌گویند که مسئولیت بررسی اسناد مسافران به آن‌ها برمی‌گردد و آژانس تحقیقات فدرال حق دخالت در این روند را ندارد. برپایه اطلاعات منابع، مقام‌های آژانس تحقیقات فدرال که بخش مهاجرت در مرز را پیش می‌برند، متعقد اند که مرزبانان تنها در نقطه صفر مرز تورخم می‌توانند اسناد مسافران را بررسی کنند و حق ندارند در بخش مهاجرت دخالت کنند.

منابع می‌افزایند هنگامی که مرزبانان برای انجام‌ کارهایی در بخش مهاجرت اقدام کردند، با مسئولان آژانس تحقیقات فدرال پاکستان درگیر شدند. گفته می‌شود که در مجموع ۱۳ نفر در این درگیری زخمی شده‌اند.

گذرگاه تورخم در ماه‌های گذشته بارها بسته شده؛ اما این نخستین بار است که علت بسته شدن آن درگیری خودی ادارات پاکستانی است.

آخرین بار اواخر ماه گذشته پاکستان تورخم را به روی مسافران بدون ویزا بست؛ اما پس از سه روز، طالبان خبر دادند که این گذرگاه به روی بیماران سرطانی باز شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *