رهبر طالبان: زنان را سنگسار می‌کنیم اگرچه خلاف دموکراسی است

ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان خطاب به غرب می‌گوید که این گروه زنان را در ملأ عام سنگسار می‌کند و شلاق می‌زند، اگرچه «خلاف دموکراسی شماست».

blank

تلویزیون ملی افغانستان که تحت کنترل طالبان است امروز یک‌شنبه، ۵ حمل فایل صوتی منسوب به ملاهبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه را منتشر کرد.

او در این فایل بار دیگر بر تطبیق «حدود شرعی در افغانستان» تاکید کرده است.

رهبر طالبان می‌گوید: «فردا ما زنان را ملأ عام سنگسار خواهیم کرد و شلاق خواهیم زد. [با این‌که] همه این‌ها برخلاف دموکراسی شماست.»

رهبر طالبان در این فایل صوتی خطاب به «غربی‌ها» گفته که «۲۰ سال با شما جنگیدیم، ۲۰ سال دیگر نیز خواهیم جنگید» تا «بر زمین شریعت را تطبیق کنیم.»

در سخنرانی منسوب به هبت‌الله آخوندزاده همچنین تاکید شده است که کار با ورود طالبان به کابل و نشستن بر کرسی ولایت‌ها به پایان نرسیده است؛ بلکه این گروه «عملا شریعت» را تطبیق خواهد کرد.

این در حالی است که طالبان در پی بازگشت دوباره به قدرت، مجازات زنان و مردان در ملأ عام را از سر گرفته و تاکنون ده‌ها نفر را اعدام و سنگسار کرده یا شلاق زده‌اند. این اقدامات خشم جامعه بین‌المللی را برانگیخته و سازمان‌های حقوق بشری، طالبان را به نقض سیستماتیک حقوق بشر متهم کرده و مجازات در ملأ عام را محکوم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *