نگرانی اتحادیه اروپا از ارسال موشک‌های ایران به روسیه

اتحادیه اروپا بار دیگر از ارسال احتمالی موشک‌های ایران به روسیه ابراز نگرانی کرده. مقام‌های این اتحادیه می‌گویند که نگرانی‌های اروپا درباره انتقال احتمالی موشک‌های ایران به روسیه را به اطلاع وزیر خارجه آن کشور رسانده‌اند.

blank

جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه‌شب، ۶ حمل اعلام کرد که نگرانی‌های این اتحادیه درباره انتقال احتمالی موشک‌های ایران به روسیه را به اطلاع وزیر خارجه آن کشور رسانده است.

او از گفتگوی تلفونی‌اش با حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه ایران خبر داده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته: «نگرانی‌های شورای اروپا در مورد انتقال احتمالی موشک‌های ایران به روسیه را تکرار کردم.»

در همین حال، تهران ارسال موشک به روسیه را تکذیب کرده و امیرعبداللهیان با اشاره به گفتگوی تلفونی خود با جوزپ بورل، این موضوع را «ادعاهای بی‌اساس برخی کشورهای غربی» خوانده است.

این در حالی است که رویترز چندی پیش به نقل از شش منبع گزارش داده بود که ایران حدود ۴۰۰ موشک بالستیک زمین به زمین را به روسیه فرستاده است.

پس از آن، جان کربی؛ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان این‌که واشنگتن هنوز شواهدی که انتقال این موشک‌ها از ایران به روسیه را تایید کند، ندیده است، به تهران هشدار داد که در صورت چنین اقدامی با واکنش «سریع و شدید» جامعه بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد.

در همین حال، امریکا و اتحادیه اروپا با اشاره به این‌که ایران از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین «شمار قابل توجهی پهپاد، بمب‌های هدایت‌شونده و مهمات توپخانه» در اختیار مسکو قرار داده است، تحریم‌هایی را علیه آن کشور وضع کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *