امریکا مجوز انتقال میلیاردها دالر بمب و جنگنده به اسراییل را صادر کرد

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که امریکا مجوز انتقال میلیاردها دالر بمب و هواپیماهای جنگنده به اسراییل را صادر کرده است.

blank

بربنیاد گزارش‌ها، امریکا در روزهای اخیر مجوز انتقال میلیاردها دالر بمب و هواپیماهای جنگنده به اسراییل را صادر کرده است.

روزنامه واشنگتن پست ابتدا خبر صدور این مجوز را منتشر کرد و خبرگزاری رویترز در گزارش‌ جداگانه‌ای به نقل از منابع خود این خبر را تایید کرد.

صدور این مجوز در حالی صورت گرفته که دولت امریکا در هفته‌های اخیر به طور علنی نگرانی خود را در مورد حمله نظامی پیش‌بینی شده رژیم اسراییل به رفح ابراز کرده است.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره صدور مجوز برای انتقال این تسلیحات خودداری کرده است.

منابع خبرگزاری رویترز با تائید گزارش واشنگتن پست گفته‌اند که بسته تسلیحاتی جدید امریکا شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی مارک ۸۴ و ۵۰۰ بمب ۲۲۰ کیلوگرمی مارک ۸۲ است.

رژیم اسراییل در حال حاضر با انتقاد شدید بین‌المللی به دلیل ادامه بمباران و ارتکاب نسل‌کشی و جنایت جنگی در غزه مواجه است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، دولت امریکا اخیرا با درخواست‌هایی مبنی بر قطع کمک‌های نظامی یا اعمال شرایط جدید بر صدور جنگ افزار به رژیم اسرائیل مواجه است.

گفته می‌شود که در بازدید اخیر یوآو گالانت؛ وزیر دفاع رژیم اسراییل از واشنگتن، او فهرست بلندبالایی از تسلیحات امریکایی را ارائه کرده است که به دنبال تامین سریع آن‌ها بوده است.

به گفته مقامات امریکایی، بسته تسلیحاتی جدید برای رژیم اسرائیل شامل بمب‌های چند منظوره است.

همچنین گفته شده ۲۵ فروند جنگنده اف-۳۵ که قبلاً توسط کنگره تایید شده بود، در اختیار رژیم اسرائیل قرار خواهد گرفت.

واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دالر به متحد دیرینه خود کمک نظامی می‌کند؛ اما برخی از دموکرات‌ها و گروه‌های امریکایی عرب‌تبار از حمایت شدید دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل انتقاد کرده‌اند.

جو بایدن روز جمعه گفت که «دردی» را که بسیاری از امریکایی‌های عرب‌تبار بر سر جنگ غزه و حمایت ایالات متحده از رژیم اسرائیل و حمله نظامی آن احساس می‌کنند، درک می‌کند.

در همین حال، او با وجود اختلاف فزاینده عمومی با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، اعلام کرد که به حمایت خود از این رژیم ادامه خواهد داد.

آقای بایدن در هفته‌های اخیر از عملکرد نتانیاهو انتقاد کرده و گفته است رویکرد او در جنگ غزه به این رژیم آسیب رسانده است.

او گفته است حمله به رفح برای امریکا قابل قبول نیست، با این حال تاکید کرده کشورش از اسرائیل همچنان حمایت و دفاع خواهد کرد.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار موفق شد، شش ماه بعد از آغاز جنگ در غزه و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی، قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس در غزه تصویب کند.

تأمین تسلیحات رژیم اسراییل نقض صریح قوانین آمریکا است که فروش یا ارسال سلاح به رژیم‌های متهم به نقض آشکار حقوق بشر و یا گرسنگی دادن عمدی غیرنظامیان را ممنوع می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *