کشته‌شدن صدها نفر طی سه ماه گذشته در پاکستان

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی در اسلام‌آباد گزارش داده است که خشونت‌ها در سه ماه گذشته در پاکستان به مرگ بیش از ۴۳۰ نفر منجر شده است.

blank

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی در اسلام‌آباد، روز دوشنبه، ۱۳ حمل گزارش داد که در سه ماه گذشته بیش از ۴۳۰ نفر بر اثر خشونت‌ها، به ویژه رویدادهای تروریستی در پاکستان کشته شده‌اند.

این مرکز افزوده است که در این مدت ۳۷۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام‌آباد در گزارش خود گفته که از ۴۳۲ کشته در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۴۵ تن آن‌ها در حوادث تروریستی کشته شده‌اند.

براساس یافته‌های این گزارش، ۸۶ درصد حملات در ایالت‌های خیبرپشتونخوا و بلوچستان صورت گرفته و ۹۲ درصد این افراد هم در این دو ایالت کشته شده‌اند.

براساس یافته‌های این گزارش، خشونت‌ها و حملات در سه ماه اول سال جاری میلادی به صورت بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

خشونت‌ها و آمار قربانیان در ایالت بلوچستان نسبت به گذشته ۹۶ درصد، در ایالت سند ۴۷ درصد، در ایالت خیبرپشتونخوا ۲۴ درصد، در ایالت پنجاب ۸۵ درصد و در گلگت بلتستان هم ۶۵ درصد افزایش یافته است.

در ماه‌های اخیر پاکستان شاهد حملات مرگباری بوده است.

در آخرین مورد، شش تن به شمول پنج انجنیر چینی در یک حمله انتحاری در منطقه شانگلای شهر بشام در ایالت خیبرپشتونخوا کشته شدند.

پاکستان می‌گوید که این حملات از سوی طالبان پاکستانی مستقر در افغانستان، سازمان‌دهی و اجرا می‌شود و ادعا می‌کند که طالبان افغان به تروریست‌ها پناه داده است؛ ادعایی که بارها از سوی طالبان رد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *