پاکستان بار دیگر خواهان اقدام طالبان برای مقابله با تی‌تی‌پی شد

پاکستان بار دیگر خواهان اقدام طالبان افغان برای مقابله با طالبان پاکستانی یا «تی‌تی‌پی» شد. مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند که با تعطیلی اردوگاه‌های تی‌تی‌پی در افغانستان، تروریزم در پاکستان متوقف خواهد شد.

blank

بربنیاد گزارش رسانه‌های پاکستانی، خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان بار دیگر افغانستان را منبع موج تروریزم در کشورش خوانده و هشدار داده است که این چرخه تا زمانی که کابل کمپ‌های آموزشی و پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را تعطیل نکند، ادامه خواهد داشت.

اکسپرس تریبون گزارش داده که او در گفتگو با خبرنگاران در مجلس نمایندگان پاکستان گفته است که خود او در گذشته با یک هیأت به افغانستان سفر کرده و از رهبران طالبان خواسته است تا تروریزم را در همسایگی‌شان متوقف کنند.

او افزوده است که راه‌ حل ارائه‌شده از سوی طرف افغانستانی قابل اجرا نبود.

طالبان همواره بر گفتگو میان طالبان پاکستانی و دولت پاکستان تأکید ورزیده و بین دوطرف میانجی‌گری نیز کرده‌اند.

وزیر دفاع پاکستان تأکید کرده است که مرز پاکستان و افغانستان باید مانند سایر مرزهای بین‌المللی در سراسر جهان باشد و شهروندان افغانستان باید با ویزا به پاکستان بیایند.

او افزوده است که این وضعیت از سوی افغانستان رعایت نمی‌شود.

آقای آصف یادآور شده است که پاکستان اجازه‌ ترانزیت کالا از افغانستان به هند را داده است.

او گفته: «ما جنگ کرده‌ایم و برای افغانستان فداکاری کرده‌ایم؛ اما با تغییر نگرش دولت افغانستان، گزینه‌های ما برای آنان محدود است.»

پیش از این نیز مقام‌های پاکستانی بارها ادعا کرده‌اند که طالبان پاکستانی از خاک افغانستان عملیات‌شان را در خاک آن کشور سازماندهی می‌کنند، ادعایی که طالبان آن را رد می‌کنند و اظهارات مقام‌های پاکستانی را فرار از مسئولیت می‌دانند.

اداره‌ مبارزه با تروریزم پاکستان گفته است که حمله‌ انتحاری به شهروندان چین در خیبرپختونخوا از افغانستان طراحی شده بود.

به‌گفته‌ این اداره، عامل حمله‌ انتحاری به شهروندان چین در خیبرپختونخوا و موتر بمب‌گذاری‌شده‌ مورد استفاده در این حمله از افغانستان آورده شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *