تاکید رییس جمهور قزاقستان به جلوگیری از تقویت تروریزم بین‌المللی در افغانستان

قاسم جورمات توکایف، رییس‌جمهور قزاقستان می‌گوید که برای جلوگیری از سوءاستفاده گروه‌های تروریستی بین‌المللی از خاک افغانستان، باید به توسعه این کشور توجه شود.

Sidhant Sibal on X: "19th annual meeting of the secretaries of security councils of the Shanghai Cooperation Organization (SCO) meet in Astana. India represented by NSA Ajit Doval https://t.co/lHX9eCszTQ" / X

او که روز چهارشنبه، 15 حمل در نوزدهمین نشست مشاوران امنیت ملی اعضای سازمان شانگهای صحبت می‌کرد، کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان را نیز مهم خواند.

آقای توکایف با اشاره به حمله اخیر در روسیه افزوده که میزان درگیری‌ها و خشونت‌های منطقه‌ای امسال در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و تاکید کرده که «ما باید اقدامات متقابل و سیستماتیک را در مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی انجام دهیم».

پیشتر وزارت خارجه قزاقستان گفته بود که در این نشست دو روزه در مورد مبارزه مشترک علیه تروریزم، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی، قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و دیگر مسایل مهم بین‌المللی در حوزه مسوولیت سازمان همکاری شانگهای گفتگو می‌شود.

سخنگوی این وزارت گفته بود که مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی و همکاری در زمینه امنیت اطلاعات بین‌المللی از موضوعات عمده این نشست است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *