سازمان ملل کمبود بودجه برای کمک‌های بشری به افغانستان را نگران‌کننده خواند

هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) بودجه اندک جامعه جهانی برای ادامه کمک‌های بشری به افغانستان را نگران کننده خوانده و افزوده که تنها 6 درصد بودجه مورد نیاز برای این کمک‌ها، از سوی جامعه جهانی فراهم شده است.blank

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) روز سه‌شنبه، ۱۴ حمل گزارش بررسی معاون امور کمک‌های بشردوستانه یوناما در افغانستان را منتشر کرد.

اندریکا راتوت، معاون امور بشردوستانه یوناما گفت که از 3.06 میلیارد دالر بودجه مورد نیاز برای افغانستان تنها 6 درصد آن معادل 290 میلیون دالر، از سوی جامعه جهانی فراهم شده است.

او افزود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که شکاف قابل توجهی بین نیازها و بودجه موجود به شدت مانع ارایه کمک‌های بشردوستانه خواهد شد و تاکید کرد که جامعه جهانی کمک‌های خود را برای کمک به نیازمندان در افغانستان افزایش دهند.

معاون امور بشردوستانه یوناما همچنین بر تعهد سازمان ملل بر برابری جنسیتی و حقوق زنان در افغانستان تاکید کرد و تصریح کرد که باید برای ایجاد فضای فراگیر و امن برای توانمندسازی و مشارکت فعال و همه‌جانبه زنان و دختران کار شود.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود سال گذشته به دلیل کاهش بودجه، این سازمان مجبور شد تا کمک‌های غذایی به 18 میلیون افغان را متوقف کند و به 3.4 میلیون نفر دیگر کمک‌ها را به نصف کاهش داد.

برنامه جهانی غذا نیز در آگست سال گذشته به دلیل کمبود بودجه مجبور شد که روند توزیع کمک‌های غذایی و غیرغذایی را به 10 میلیون نیازمند پایان دهد.

بر اساس طرح کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سال 2024 میلادی، بیش از نصف جمعیت افغانستان به نحوی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *