وزارت عدلیه طالبان: با فعالان احزاب سیاسی برخورد «شرعی» می‌شود

وزارت عدلیه طالبان در اعلامیه‌ای بار دیگر فعالان احزاب سیاسی را تهدید کرده که فعالیت خود از آدرس احزاب سیاسی را متوقف کنند؛ در غیر آن با برخورد «قانونی و شرعی» این وزارت مواجه خواهند شد.blank

این وزارت امروز پنج‌شنبه، 16 حمل در اعلامیه‌ای گفته است که فعالیت سیاسی زیر نام حزب در افغانستان غیرقانونی است اما با آن هم مسوولان برخی احزاب سیاسی اقدام به موضع‌گیری‌ها و انجام حرکاتی از آدرس حزب کرده‌اند.

در اعلامیه به فعالان سیاسی احزاب هشدار داده شده که از تکرار فعالیت‌های خود خودداری کنند؛ در غیر آن این وزارت «با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد کرد».

در اعلامیه آمده که فعالیت احزاب سیاسی پس از تسلط طالبان بر افغانستان ممنوع اعلام شده و ریاست مربوط به احزاب سیاسی نیز در وزارت عدلیه این گروه لغو و از تشکیلات این وزارت حذف شده است.

وزارت عدلیه طالبان در ادامه گفته است که این وزارت فعالیت نهادهای اجتماعی را نیز که در حکومت پیشین فعال بودند، به حالت تعلیق درآورده و تنها بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها می‌توانند طبق اصول و با جواز رسمی از وزارت عدلیه فعالیت کنند.

هرچند وزارت عدلیه از حزب مشخصی مبنی بر فعالیت غیر قانونی نامی نبرده اما به نظر می‌رسد سخنان و موضع‌گیری‌های اخیر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و پسرش سبب شده که این وزارت بار دیگر بر غیر قانونی بودن فعالیت و موضع‌گیری‌های احزاب سیاسی تاکید کند.

پیش از این نیز عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه طالبان در یک سخنرانی خود با اشاره به سخنان گلبدین حکمتیار گفته بود که حتا نام گرفتن از حزب هم جرم پنداشته می‌شود و آقای حکمتیار نباید دیگر از حزب خود نام ببرد. سخنان وزیر عدلیه طالبان واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *