طالبان خواهان سرمایه‌گذاری ازبیکستان در معادن افغانستان شدند

وزارت معادن و پترولیم طالبان در نشست مجازی با مقامات وزارت زمین‌شناسی و معادن ازببکستان خواهان سرمایه‌گذاری این کشور در معادن افغانستان شدند.blank

بر اساس اعلام وزارت معادن طالبان، این نشست مجازی روز چهارشنبه، 15 حمل برگزار شد و در آن درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفتگو شد.

ضیاالرحمن آریوبی، معین پلان و پالیسی وزارت معادن در این نشست گفته است که «امنیت و حاکمیت ملی» در افغانستان تامین است. او از سرمایه‌گذاران ازبیکستانی خواسته تا با استفاده از این فرصت در معادن افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در اعلامیه وزارت معادن آمده که جانب ازبیکستانی نیز در این نشست ضمن صحبت در مورد اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی خود را در بخش تحقیق، تفحص، اکتشاف و استخراج معادن نفت و گاز، مس، آهن، سیمان، طلا و ذغال سنگ افغانستان ابراز نموده و خواهان خرید سالانه یک میلیون تن ذغال سنگ از افغانستان شده است.

مقامات ازبیکستان همچنین خواستار ایجاد تسهیلات برای هیأت‌های زمین‌شناسی و معادن این کشور در افغانستان شده و پرسش‌ها و ملاحظات خود را با وزارت معادن و پترولیم طالبان به اشتراک گذاشته اند.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، برخی کشورها به ویژه چین دست بازتری به معادن افغانستان پیدا کرده و به استخراج آن ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *