اسلام‌آباد سخنان وزیر دفاع هند درباره «کشتن تروریستان در خاک پاکستان» را محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات وزیر دفاع هند مبنی بر این که دهلی نو برای تعقیب و کشتن «تروریستان» وارد پاکستان می‌شود را نقض هنجارهای بین‌المللی خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.blank

در این بیانیه که امروز شنبه، 18 حمل منتشر شده آمده است که پاکستان همواره تعهد خود را به ارتقای صلح در منطقه نشان داده است؛ اما تمایل جدی پاکستان برای صلح نباید به منزله ضعف آن تعبیر شود «زیرا تاریخ بر عزم و توانایی پاکستان برای محافظت و دفاع از خود گواهی می دهد.»

وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزوده که نظام حاکم بر هند معمولاً به لفاظی‌های نفرت‌آمیز متوسل می‌شود تا احساسات بیش از حد ملی‌گرایانه را دامن بزند و از چنین گفتمانی برای دستاوردهای انتخاباتی بهره‌برداری کند. این وزارت چنین رفتارها را نزدیک‌بینانه و غیرمسوولانه خوانده و افزوده که این نه تنها صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، بلکه مانع چشم‌انداز تعامل سازنده در بلندمدت می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان گفته که این کشور اواخر جنوری امسال شواهد غیرقابل انکاری ارایه کرد که برنامه ترورهای فراقضایی و فراسرزمینی هند در خاک پاکستان را روشن می‌کرد. در بیانیه تاکید شده که اسلام‌آباد از جامعه بین المللی می خواهد دهلی‌نو را به خاطر «اقدامات شنیع و غیرقانونی» پاسخگو کند.

راجنابت سینگ، وزیر دفاع هند روز گذشته در برنامه شبکه سی ان ان نیوز ۱۸، گفت که هند وارد پاکستان می‌شود تا هر کسی که پس از تلاش برای انجام فعالیت های تروریستی در این کشور به آن سوی مرز فرار می‌کند، را بکشد.

اظهارات جنجالی این عضو کابینه نارندرا مودی، نخست وزیر هند یک روز پس از آن بیان شد که روزنامه بریتانیایی گاردین گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه ماموران وابسته به استخبارات هند حدود ۲۰ نفر را از سال ۲۰۲۰ در پاکستان به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای از بین بردن تروریست‌های ساکن در خارج، به قتل رسانده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *