تاکید جبهات ضد طالبان بر اتحاد و مبارزه علیه این گروه

رهبران جبهات ضد طالبان و برخی کنشگران سیاسی در یک نشست مجازی بر مبارزه جدی علیه طالبان تاکید کردند.blankاین نشست مجازی امروز شنبه، ۲۵ حمل به مناسبت سالگرد کشته‌شدن ۸ عضو جبهه آزادی در سالنگ، برگزار شده بود و در آن احمد مسعود؛ رهبر جبهه مقاومت ملی، محمد یاسین ضیا؛ رهبر جبهه آزادی و شماری از کنشگران سیاسی حضور داشتند.

احمد مسعود در این نشست گفت که تلاش برای «تعامل» با طالبان نتیجه نداده و دروازه را برای راه‌ حل‌های «مشروع سیاسی» بسته است.

او تاکید کرد که «نظام مردم سالار» باید در افغانستان بوجود آید.

در همین حال محمد یاسین ضیا؛ رییس پیشین ستاد ارتش و رهبر جبهه آزادی با اشاره به حملات در مسکو و سیستان و بلوچستان ایران می‌گوید طالبان چندین کشور را «فریب» داده‌اند.

به گفته وی جهان باید با طالبان همانند «گروه تروریستی» برخورد کنند، نه شریک و همکار در امر مبارزه‌ با تروریزم. او همچنین بر اتحاد علیه طالبان و مبارزه جدی با این گروه تاکید کرد.

محی‌الدین مهدی؛ عضو پیشین پارلمان افغانستان هم در این نشست گفت که نظام آینده افغانستان پس از طالبان باید «جمهوری فدرال» باشد تا در آن حقوق تمامی اقوام و اقلیت‌ها حفظ شود. او همچنان گفت که شناخت جامعه جهانی از «جغرافیای قومی» افغانستان نادرست بود که در نهایت با شکست روبرو شد و «اقتدار را به طالبان تسلیم کردند».

این نشست در حالی برگزار شده که حملات هردو جبهه علیه طالبان در روزهای اخیر افزایش یافته‌است. طالبان اما می‌گویند که گروه‌های مخالف شان را سرکوب کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *