عبدالله عبدالله نیز از حمله ایران بر اسرائیل حمایت کرد

عبدالله عبدالله؛ رییس شورای مصالحه ملی در حکومت پیشین حمله اخیر ایران بر خاک اسرائیل را اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی ایران خوانده است.blank

او امروز یکشنبه، 26 حمل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اسرائیل با حمله به قونسلگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه قانون بین‌الدول، کنوانسیون‌های بین‌المللی مصونیت نمایندگی‌های دپلوماتیک و عرف بین‌المللی نقض کرد.»

او افزوده که پاسخ ایران به اسرائیل یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی ایران به‌شمار می‌رود. او افزوده که عامل اصلی بحران و تنش در منطقه را حمله اسرائیل به غزه و کشتار غیر نظامیان و امدادگران عنوان کرده است.

ایران بامداد امروز یکشنبه بیش از 300 موشک و پهباد به سمت اسرائیل شلیک کرد و اعلام کرد که این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل بر قنسولگری این کشور در دمشق سوریه است. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که 99 درصد موشک‌ها و پهبادهای انتحاری ایران را منهدم کرده‌اند.

از سویی هم گفته می‌شود تعدادی از این موشک‌ها و پهبادها ایران از سوی نیروهای امریکایی پیش از رسیدن به حریم هوایی اسرائیل منهدم شده‌اند.

پیشتر طالبان هم حمله ایران را اقدام دفاعی خوانده بودند و اسرائیل را عامل اصلی این حمله دانسته بودند. گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی، محمد محقق؛ رهبر حزب وحدت اسلامی و برخی سیاسیون دیگر افغانستان نیز از حمله ایران به اسرائیل حمایت کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *