خطر اخراج همکاران افغان نیروهای بریتانیایی از پاکستان به افغانستان

رسانه‌های بریتانیایی از احتمال اخراج همکاران افغان نیروهای بریتانیایی از پاکستان به افغانستان خبر داده‌اند. این دسته از افغان‌های همکار نیروهای بریتانیایی ماه‌ها می‌شود در پاکستان بی‌سرنوشت مانده‌اند.blank

روزنامه بریتانیایی گاردین امروز دوشنبه، 27 حمل در گزارشی گفته‌است که به دلیل تاخیر وزارت داخله بریتانیا در رسیدگی به پرونده‌های پناهجویان افغان، به احتمال زیاد همکاران افغان نظامیان این کشور از پاکستان اخراج خواهند شد.

در گزارش آمده که تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های پناهجویان افغان با آن‌که وعده انتقال به بریتانیا را دریافت کرده‌اند؛ اما در شرایط بازگشت به افغانستان قراردارند.

این در حالی است که وزارت داخله بریتانیا اخیراً به شهروندان این کشور هشدار داده است از هر گونه سفر به پاکستان خودداری کنند.

پیش از این، پرسگلاو؛ وزیر مهاجرت بریتانیا اعلام کرده بود که دولت لندن به ایجاد مسیری برای انتقال خانواده‌های واجد شرایط افغانستان از پاکستان به این کشور متعهد است.

با این حال، وزارت داخله بریتانیا اعلام کرده است که دولت این کشور در همکاری با شرکای خود در منطقه برای تخلیه افغان‌های واجد شرایط ادامه می‌دهد.

دولت پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از این کشور را امروز آغاز کرد.

نحوه برخورد بریتانیا با همکاران افغان نیروهای این کشور پیش از این هم با انتقادهای شدیدی روبه‌رو بوده است. اخیراً دو نماینده پارلمان بریتانیا رفتار حکومت این کشور با همکاران افغان نیروهای بریتانیایی به ویژه اخراج آن‌ها به کشور افریقایی رواندا را شرم‌آور خوانده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *