استرداد هزاران جریب زمین در بدخشان؛ مردم می‌گویند زمین‌ها شخصی بوده است

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین طالبان ادعا می‌کنند که بیش از ۱۰ هزار جریب زمین دولتی را در ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور استرداد کرده‌است. همزمان برخی منابع از مصادره شدن زمین‌های شخصی مردم خبر می‌دهند.blank

برکت‌الله رسولی؛ سخنگوی وزارت عدلیه طالبان امروز سه‌شنبه، ۲۸ حمل گفته‌است که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در بدخشان در حدود ۱۰ هزار و ۵۹۸ جریب زمین در این ولایت بازپس گرفته شده است.

او افزوده که هم‌اکنون روند واپس‌گیری زمین‌های غصب شده در بدخشان ادامه دارد و صدها جریب زمین از نزد غاصبان گرفته شده است.

همزمان برخی منابع در بدخشان می‌گویند که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌های دولتی طالبان هزاران جریب زمین شخصی مردم را دولتی دانسته و آن را استرداد کرده‌است.

این منابع گفته‌اند که بیش‌تر از ۱۰ هزار جریب زمین زراعتی متعلق به مردم عادی در مناطق مختلف از جمله در دشت قرغ شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان از سوی طالبان استرداد شده است.

یک مقام ریاست عدلیه بدخشان به شرط افشا نشدن نامش گفته‌است که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین در این ولایت، زمین‌های شخصی مردم را به بهانه «غصبی» گرفته و دوباره آن را در مقابل پول به صورت اجاره به آنان واگذار می‌کند.

پیشتر نیز ادعای مصادره ملکیت‌های شخصی مردم تحت عنوان زمین دولتی از سوی طالبان مطرح شده بود؛ اما طالبان این موضوع را رد کرده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *