«جبهه مقاومت»: سوء تفاهم درباره افراد بازداشت شده در ایران رفع شد

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» اعلام کرده است که سوء تفاهم درباره بازداشت و هویت چهار تن از اعضای این نیرو در ایران رفع شد.

blank

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» امروز چهارشنبه، ۵ ثور اعلام کرد که در پی تحقیقات نهادهای جمهوری اسلامی ایران، «سوء‌ تفاهم» در مورد بازداشت و هویت چهار عضو این جبهه رفع شد.

ماه گذشته پولیس ایران چهار نفر از بستگان خیرمحمد اندرابی؛ فرمانده مشهور جبهه مقاومت ملی افغانستان را به اتهام عضویت در داعش بازداشت کرده بود.

«جبهه مقاومت» گفته که این چهار عضو جبهه به تاریخ ۱۷ حمل ۱۴۰۳، بر اثر یک «سوء‌ تفاهمی که ریشه در شرایط پیچیده‌ امنیتی منطقه داشت، در شهر کرج توسط پولیس ایران بازداشت شده بودند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این جبهه افزوده که نشر خبر بازداشت اعضایش سبب نگرانی اذهان عامه در ایران و افغانستان شده بود. این جبهه در مورد هویت این چهار نفر جزئیاتی نداده است.

«جبهه مقاومت» گفته که از ابتدا بازداشت این افراد اطمینان داشته است که با بررسی دقیق و تبادل معلومات، این «نگرانی و سوء‌ تفاهم» رفع خواهد شد.

در اطلاعیه «جبهه مقاومت» آمده است «خوشبختانه با تلاش‌های مسئولانه و بی‌وقفه نهادهاى مربوطه ایران، هویت و جایگاه واقعی اعضای این جبهه روشن شد و آن‌ها از اتهامات وارده برائت گرفتند.»

مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران پیشتر گفته بودند که این افراد «از واحدهای تروریستی داعش» بودند که «در پی اشراف اطلاعاتی و گسترده سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ولایت البرز و همراهی و همکاری در شناسایی تروریست‌ها توسط شهروند مسئولیت‌پذیر» دستگیر شدند.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» تاکید کرده است که همواره در خط مقدم مبارزه و مقاومت علیه گروه‌های افراطی و تروريستى در منطقه قرار دارد و نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران را در خصوص امنیت ملی این کشور، به درستی درک می‌کند.

«جبهه مقاومت» تاکید کرده که فعالیت گروه‌هاى تروریستی به یک معضل جدی در جهان و منطقه‌ تبدیل شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *