هشدار مسعود از احتمال حمله گروه‌های ترویستی از خاک افغانستان به امریکا و اروپا

احمد مسعود؛ رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان به امریکا یا کشورهای اروپایی بسیار زیاد است.

او در گفتگویی با روزنامه دیلی میل بریتانیا که امروز دوشنبه، 10 ثور منتشر شد، گفته است که تروریزم در افغانستان در خلای ناشی از خروج امریکا از این کشور در حال رشد است.

احمد مسعود افزوده است: «حمله به خاک امریکا یا اروپا در حال حاضر بسیار محتمل است. موضوع اگر نیست، مسأله زمان است».

او گفته که همان رقابت خشمگینی که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، اکنون نیز میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.

به گفته رهبر جبهه مقاومت ملی، مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌کنند و آن‌ها در برابر «رژیم وحشی» که به‌طور سیستماتیک حقوق اولیه را سلب می‌کند، رها شده‌اند. او همچنین گفته که مردم افغانستان اکنون غرب را به عنوان «منافق» نگاه می‌کنند.

طبق اظهارات احمد مسعود، نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد نیاز به دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب شده‌اند.

او در بخشی از این گفتگو گفته که جبهه مقاومت به رهبری او دارای مهمات است و سربازان بیش‌تری از جمله کماندوهای نیروهای ویژه افغان را که در کنار نیروهای غربی می‌جنگیدند، استخدام می‌کند.

بنا بر گفته‌های او، مقاومت «تقریباً به تنهایی» در حال مبارزه است و اکنون نیروهای غربی به کشوری که توسط جنگ ویران شده، پشت کرده‌اند.

او تصریح کرده که رییس جمهور امریکا باید در سیاست خود در قبال افغانستان تجدید نظر کند، در غیر این صورت ممکن است عواقب بزرگ در پی داشته باشد.

این در حالی است که اخیراً کشورهای همسایه افغانستان و دیگر کشورهای منطقه از رشد تروریزم و افراطگرایی تحت اداره طالبان در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. ناامنی‌های اخیر در پاکستان، ایران و برخی کشورهای دیگر منطقه به این نگرانی‌ها افزوده‌است.

طالبان اما حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده‌اند و گفته‌اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.

مطالب مرتبط