امریکا: منزوی کردن طالبان به افغانستان و منطقه خطرناک است

کرن دیکر؛ کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته است که واشنگتن آماده است به سمت تعامل بیشتر با طالبان حرکت کند و در عین حال سیاست به رسمیت نشاختن طالبان را دنبال کند. به باور او منزوی کردن طالبان برای افغانستان و منطقه ویرانگر خواهد بود.

خانم دیکر در مصاحبه‌ای با نشریه (The New Humanitarian) که روز دوشنبه، 10 ثور منتشر شد گفته است که ایالات متحده اکنون در موقعیتی قرار دارد که از یک طرف باید سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با این گروه باشد.

او افزوده که با آنکه نگرانی اصلی او مسایل حقوق بشری در افغانستان است؛ اما واشنگتن در مسایل عملی «تعامل با طالبان» را دنبال می‌کند.

این مقام امریکایی گفته‌است که امریکا آماده است تا به سمت تعامل بیشتر با طالبان حرکت کند.

کرن دیکر تصریح کرده که حرکت میان تعامل عملی با طالبان و دنبال کردن سیاست عدم به رسیمت شناسی نیاز به ایجاد یک «تعادل ظریف» دارد.

او گفته است که واشنگتن دریافته که منزوی کردن طالبان هم برای مردم افغانستان هم برای منطقه ویرانگر است و به همین دلیل تیم سفارت امریکا برای افغانستان که در دوحه قطر مستقر است، جلسات هفتگی با نمایندگان طالبان برگزار می‌کند.

خانم دیکر همچنین گفته است تا زمانی که طالبان به رسمیت شناخته نشوند امریکا برنامه‌های بازسازی و پروژه‌های توسعه‌ای را تمویل نمی‌کند.

با گذشت نزدیک به سه سال از حاکمیت طالبان در افغانستان، هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است و اشنگتن پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد ندارد حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد. با این حال روابط این کشور با طالبان حفظ شده و ده‌ها جلسه میان نمایندگان این کشور در دوحه با طالبان برگزار شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *