امریکا و پاکستان حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردند

سفارت امریکا برای افغانستان و وزارت خارجه پاکستان طی اعلامیه‌های جداگانه حمله دو شب پیش به نمازگزاران شیعه در ولایت هرات را که گروه داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کردند.

کرن دیکر؛ کاردار سفارت امریکا برای افغانستان امروز چهارشنبه، ۱۲ ثور در صفحه ایکسش با محکومیت این حمله نوشته است که تمام افغان‌ها حق دارند تا در امنیت و بدون ترس عبادت کنند.

همزمان وزارت خارجه پاکستان نیز با نشر اعلامیه‌ای این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و با مردم افغانستان ابراز همدردی کرده است.

در این اعلامیه آمده‌است: «پاکستان تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن از جمله حملات نفرت‌انگیز به اماکن مذهبی را محکوم می‌کند».

دو مرد مسلح موترسایکل سوار شامگاه دوشنبه، 11 ثور بر نمازگزاران مسجدی در شهرک محمدیه در ولسوالی گذره هرات تیراندازی کردند. مقامات طالبان اعلام کردند که در این حمله 6 تن به شمول یک زن و یک کودک کشته شده‌اند.

برخی منابع محلی هرات نیز از زخمی شدن سه تن دیگر در این رویداد خبر داده بودند که امروز گزارش شد یک زخمی این رویداد نیز جان باخته است. یک روز پس از این حمله، مسوولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت.

یوناما، اتحادیه اروپا، ایران و اکنون امریکا و پاکستان این حمله را محکوم کرده‌اند. این حمله واکنش سیاسیون افغان در داخل و خارج کشور نیز روبه‌رو شده و برخی از آن‌ها این حمله را «جنایت» گروه‌های تروریستی خواندند که طالبان زمینه حملات را به آنان فراهم کرده‌اند.

مطالب مرتبط