«جبهه آزادی»: طالبان رسانه‌ها را به بلندگوهای تروریزم و افراط‌گرایی بدل کرده‌اند

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، «جبهه آزادی افغانستان» از وضع گسترده‌ محدودیت‌های طالبان علیه‌ رسانه‌ها در افغانستان انتقاد کرده و می‌گوید که طالبان رسانه‌های داخلی را به بلندگوهای تبلیغاتی تروریزم و افراط‌گرایی مبدل کرده‌اند.

در ادامه مواضع نهادهای سیاسی، فرهنگی و نظامی درباره روز جهانی آزادی مطبوعات، «جبهه آزادی افغانستان» که با طالبان می‌جنگد روز جمعه، ۱۵ ثور اعلام کرد که طالبان محدودیت‌های غیرقابل تحملی را بر رسانه‌های کشور وضع کرده‌اند.

این جبهه با نشر خبرنامه‌ای خاطرنشان کرده است که طالبان دسترسی به اطلاعات را به عنوان حق بشری مردم به رسمیت نمی‌شناسند و تهدید، زندان و اجبار خبرنگاران را مجبور به ترک‌ مسلک‌شان کرده است.

در بیانیه این جبهه آمده: «امارت طالبانی در دو و نیم سال گذشته… رسانه‌های داخلی را به بلندگوهای تبلیغاتی تروریزم و افراط‌گرایی بدل کرده است.»

به باور «جبهه آزادی»، این رویکرد طالبان زمینه گسترش تندروی و سربازگیری گروه‌های تروریستی از میان جوانان کشور را افزایش داده است.

در همین حال، یک‌ نهاد موسوم به «کانون آزادی و توسعه» هم گفته است که رسانه‌های افغانستان پس از قدرت‌گیری دوباره طالبان در معرض نابودی قرار دارند.

به گفته این نهاد، عدم دسترسی به اطلاعات و عدم پاسخ‌گویی طالبان کار اطلاع‌رسانی را در افغانستان دشوارتر کرده است.

روز جمعه، ۱۴ ثور برابر با ۳ می، روز جهانی مطبوعات بود و از این روز در افغانستان در حالی تجلیل می‌شود که رسانه‌ها با سانسور، محدودیت و خبرنگاران با شکنجه و‌ بازداشت مواجه‌اند.

مطالب مرتبط