ممانعت بایدن از ارسال تسلیحات امریکایی به اسرائیل

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا در هفته گذشته از انتقال محموله‌های تسلیحاتی ساخت این کشور به اسراییل ممانعت کرده ‌است.

 پایگاه خبری «اکسیوس» امروز یکشنبه، 16 ثور از قول دو منبع اسرائیلی این موضوع را گزارش داده‌است. این منابع گفته‌اند که توقف ارسال محموله تسلیحاتی نگرانی‌هایی را در دولت اسرائیل پدید آورده و مقامات این کشور را به تکاپو انداخته تا دریابند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

خبر توقف ارسال محموله تسلیحاتی به مقصد اسرائیل دو روز بعد از نامه ده‌ها عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا به رییس‌جمهور هم‌حزبی که خواستار فشار بر اسرائیل در خصوص عملکردش در جنگ غزه و توقف فروش تسلیحات به این کشور شده بودند، فاش شده است.

دولت بایدن همچنین از طرف افکار عمومی به خاطر حمایت از اسرائیل تحت فشار است و طی روزهای گذشته اعتراضات دانشجویان امریکایی و بازداشت آن‌ها نیز خبرساز شده است.

آکسیوس می‌نویسد که کاخ سفید فبروری امسال از اسرائیل خواست تا اطمینان دهد تسلیحات امریکایی تنها توسط نیروهای دفاعی اسرائیل در غزه و طبق قوانین بین‌المللی استفاده خواهد شد و اسرائیل نیز ماه گذشته یک ضمانت کتبی به امریکا داد.

هنوز کاخ سفید و نهادهای رسمی اسرائیل واکنشی به توقیف محموله نظامی امریکایی به این کشور نشان نداده‌اند.

دولت امریکا به شدت نگران آغاز عملیات نظامی اسرائیل در منطقه رفح است؛ جایی که میلیون‌ها پناهنده و ساکنان آن حضور دارند. امریکا و اروپا هشدار داده‌اند که حمله به رفح به یک فاجعه انسانی تمام عیار تبدیل خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسرائیل طی روزهای گذشته چندین بار اعلام کرده که بدون توجه به نتایج مذاکرات حماس و اسرائیل، مایل به صدور دستور حمله به رفح است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *