سیل در افغانستان؛ طالبان کمیته‌های «نجات» و «تدفین قربانیان» ایجاد کردند

با افزایش قربانیان سیلاب‌های روز گذشته در بغلان و چند ولایت دیگر، کمیسیون عالی رسیدگی به حوادث طالبان شش کمیته برای کمک سیل زدگان، رسیدگی به زخمیان و تکفین و تدفین قربانیان این رویدادها ایجاد کرد.

ریاست‌الوزرای طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که نشست این کمیسیون امروز شنبه، 22 ثور به رهبری عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی این گروه در ارگ برگزار شده و در آن کمیته‌های نجات، جلب و جذب کمک‌ها، صحت، رسیدگی به زخمیان، تکفین و تدفین و تهیه کننده مواد خوراکی ایجاد شده است.

خبرنامه افزوده که رهبری این کمیته‌ها را وزارت امور داخله، وزارت اقتصاد، وزارت صحت عامه، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سازمان هلال احمر بر عهده دارد.

عبدالغنی برادر در این نشست کمیسیون عالی رسیدگی به حوادث طالبان تاکید کرده که ادارات مسوول باید آمادگی رسیدگی به چنین حوادث را داشته باشند. او همچنین به ادارات مسوول دستور داده تا به ولایت‌های بغلان، غور، بدخشان، فاریاب و تخار بروند و با امکانات موجود با آسیب‌دیدگان کمک کنند.

این در حالی است که بر بنیاد آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان‌های بین‌المللی جان باختن 300 نفر در نتیجه سیلاب تنها در ولایت بغلان تایید شده‌است. این سیلاب‌ها در دیگر ولایات نیز ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

مطالب مرتبط