طالبان کشته‌شدن 3 معترض در ننگرهار را «بررسی» می‌کنند

دفتر والی طالبان در ننگرهار اعلام کرد که رویداد روز پنجشنبه هفته گذشته در ساحه باریک‌آب شاهراه جلال‌آباد – تورخم که منجر به کشته‌شدن سه غیر نظامی شده را بررسی می‌کند.

شماری از باشندگان ساحه باریک‌آب جلال‌آباد پنجشنبه گذشته به گسترش ساختمان گمرک این ولایت اعتراض کردند که منجر به درگیری با نیروهای طالبان شد و در آن سه معترض کشته شدند. منابع گفتند که طالبان می‌خواستند خانه‌های باشنده‌های ساحه را تخریب کنند اما مردم خواهان گفتگو با مقامات طالبان بودند.

سخنگوی والی طالبان در ننگرهار امروز شنبه، 22 ثور در پیامی در شبکه ایکس گفته‌است که این رویداد را بررسی خواهند کرد. او افزوده‌است که چند روز پیش میان خانواده‌های ساکن در زمین «دولتی» در منطقه باریکاب شاهراه جلال‌آباد _ تورخم و مقام‌های طالبان «مشکلی» پیش آمده‌ است.

این مقام محلی طالبان نوشته که نظام و مردم از همدیگر جدا نیستند و اقدامات مربوط به این قضیه براساس دستورات رهبری طالبان انجام خواهد شد.

این سخنگو درباره اختلافات میان معترضان و طالبان وضاحت نداده؛ اما در پایان پیام نوشته است که دستور ملا هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان و سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله این گروه در زمینه‌ تثبیت اراضی و جلوگیری از غصب زمین روشن است.

منابع محلی پیشتر گفته بودند که مولوی غلام‌الرحمن؛ از مقامات محلی طالبان به اعتراضات مردم در این ساحه پاسخ خشونت‌آمیز داده و تیراندازی افراد او سبب کشته و زخمی شدن معترضان شده است. طالبان نیز گفته بودند که یک عضو این گروه در این اعتراضات کشته شده‌است.

مطالب مرتبط