ملا برادر به بغلان رفت

همزمان با وقوع سیلاب‌های مرگبار در برخی ولایت‌های کشور از جمله بغلان که منجر به کشته شدن صدها تن شده است، ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان به بغلان رفت.

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر به بغلان رفته و با مسئولان محلی این ولایت دیدار کرده است.

معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان اعلام کرده که برادر در این سفر دستورات لازم را به مسئولان محلی و اداره‌های امدادی ذیربط در خصوص امدادرسانی اضطراری، درمان زخمیان، فراهم کردن غذا و سرپناه موقت به خانواده‌های حادثه دیده اخیر داده است.

در همین حال، پیش‌تر وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که سیلاب ویرانگر، در ولایت بغلان صدها کشته و بیش از هزار زخمی برجای گذاشته است.

وزارت مهاجرین طالبان گفته که محمد ابراهیم عمری؛ رییس امور مهاجرین این گروه در بغلان به ولسوالی‌های برکه و بغلان مرکزی رفته و ساحات که مردم آن آسیب بیشتری را متحمل شده اند از نزدیک مشاهده نمودند.

طالبان گفته‌اند که در قریه شیخ‌جلال و شهرک صلح ولسوالی بغلان مرکزی و در قریه شرشر ولسوالی برکه از اثر سیلاب ۳۱۵ تن شهید، ۱۶۳۰ تن زخمی، ۲۶۵۵ باب منزل طور کلی و قسمی تخریب و هزار مواشی نیز تلف شده‌اند.

طالبان این آمار را ابتدایی خوانده و گفته که احتمال افزایش میزان خسارات مالی و جانی نیز وجود دارد.

در همین حال، طالبان اعلام کرده که از اثر سرازیر شدن سیلاب روز جمعه، ۲۱ ثور در ولسوالی‌های خرم و سارباغ ولایت سمنگان نیز خسارات هنگفت بر مردم وارد شده است.

بر اساس گزارش ریاست مهاجرین طالبا در سمنگان، تاکنون یک کشته، یک تن کودک ناپدید، ۶۰ دربند حویلی، ۳۰ باب دکان، ۳۰۰ متر دیوارهای استنادی، ۱۲ شبکه برق محلی، ۱۲پل‌های عبوری تخریب، ۲۰۰ راس مواشی تلف، کانال‌های آبیاری و زراعتی از بین رفته، سربند‌ها، مزارع آبی و زمین‌های زراعتی و جاده عمومی ولسوالی خرم و سارباغ که ولسوالی‌های روی دو آب و خرم و سارباغ سمنگان و ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان را با مرکز سمنگان و سایر ولایات وصل می‌نماید از بین رفته است.

احتمال دارد که میزان خسارات ناشی از سیلاب مذکور افزایش یابد.

در همین حال، سخنگوی والی سرپل نیز می‌گوید که از اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌ کوهستانات این ولایت خسارات هنگفت مالی به مردم محل وارد شده است.

او گفته که علاوه بر تخریب صدها جریب زمین زراعتی و باغ‌ها، راه‌های ارتباطی چندین روستا به مرکز ولسوالی نیز مسدود شده است.

این در حالی است که سیلاب‌های اخیر در برخی ولایت‌های کشور خسارات سنگینی به مردم وارد کرده و مقام‌های کشورهای خارجی، سازمان‌های امدادرسان نیز خواهان کمک‌های فوری به آسیب‌دیدگان این رویداد شده‌اند.

مطالب مرتبط