حمله هوایی پاکستان بر پکتیکا و لغو سفر هیأت پاکستانی به قندهار

منابع پاکستانی تایید کرده‌اند که نیروی هوایی این کشور پنجشنبه گذشته به مواضع تحریک طالبان پاکستانی در ولسوالی ورممی ولایت پکتیکا حمله کرده‌است. همزمان منابع در قندهار می‌گویند که سفر یک هیأت نظامی پاکستان به این ولایت از سوی طالبان لغو شده است.

منابع معتبر در پاکستان امروز یکشنبه، 23 ثور گفته‌اند که نیروی هوایی پاکستان روز پنجشنبه هفته گذشته به پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در ولسوالی ورممی پکتیکا حمله کرده‌است و برخی موشک‌های پاکستان در دیگر نقاط پکتیکا فرود آمده‌است.

طالبان تا کنون به گونه رسمی این حمله را تایید نکرده‌اند و نیز از تلفات و خسارات این حملات جزئیاتی در دست نیست.

منابع امنیتی در پاکستان گفته‌اند که طالبان در واکنش به این حمله سفر یک هیات نظامی پاکستانی به قندهار را لغو کرده‌است. این هیأت قرار بود امروز از راولپندی وارد قندهار شود.

این منابع افزوده‌اند که طالبان «وضعیت آب و هوا» را دلیل اصلی لغو این سفر گفته‌اند اما در حقیقت «حملات هوایی روز پنجشنبه بر پکتیکا عامل اصلی آن است».

قرار بود این متشکل از مقامات نظامی «میان‌رتبه» پاکستان با محمدعلی حنفی معروف به «ملا شیرین آخوند»، والی نزدیک به هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان ملاقات کند و از این طریق پیام پاکستان را به رهبر طالبان برساند.

منابع پاکستانی پیشتر تایید کرده بودند که قرار است در این جلسه در مورد موضوع مدیریت مرزها و تحریک طالبان پاکستان گفتگو شود.

پاکستان همواره طالبان را به پناه دادن به تی‌تی‌پی متهم کرده‌است اما طالبان این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

مطالب مرتبط