نشست نمایندگان طالبان و فعالان مدنی افغانستان در ناروی

منابع خبری از برگزاری نشستی با حضور نمایندگان طالبان، فعالان جامعه مدنی و ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان در ناروی خبر داده‌اند.

منابع خبری گزارش داده‌اند که امروز سه‌شنبه، ۲۵ ثور نشستی میان نمایندگان جامعه مدنی افغانستان و اعضای طالبان،‌ با حضور ریچارد بنت؛ گزاشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان در ناروی در حال برگزاری است.

این نشست به دعوت وزارت خارجه ناروی برگزار شده و گفته می‌شود که دوطرف درباره وضع حقوق بشر و آینده افغانستان گفتگو می‌کنند.

همچنین گزارش شده است که نمایندگان درباره گفتگوی سیاسی و توانمندی اقتصادی گفتگو می‌کنند.

در این نشست ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز حضور دارد.

گفته می‌شود که اعضا و هواداران طالبان که از کابل برای حضور در این نشست رفته‌‌اند نظرمحمد مطمئن، قاضی سعید مشک عالم، مطیع‌الله محمدی، جعفر مهدوی، شیخ صالح مزاری، سید یونس آغا، حدید ذاکر و فیض زلاند هستند.

همچنین از این افراد به عنوان نمایندگان جامعه مدنی در این گفتگو نام برده شده: کاوون کاکر، اصیلا وردک، مومنه یاری، حارث سیغانی، عبدالقیوم سجادی؛ نماینده سابق پارلمان، جنرال انصاری؛ مذاکره‌کننده سابق، انجیلا احمدی، کریم امین؛ عضو ارشد حزب اسلامی و قهرمانه کاکر، فیض‌محمد عثمانی و فاطمه گیلانی.

در زمستان ۱۴۰۰ نیز نشست مشابهی با میزبانی ناروی و با حضور نمایندگان طالبان، آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا و همچنین شماری از فعالان مدنی افغانستان برگزار شده بود.

مطالب مرتبط