پنج سرباز اسرائیلی در حمله خودی در غزه کشته شدند

ارتش اسرائیلاعلام کرد که پنج چترباز این کشور در آتش خودیِ یک تانک ارتش در منطقه عملیاتی جبالیه در شمال غزه کشته شده‌اند.

بر بنیاد اعلامیه ارتش اسرائیل، این رویداد چهارشنبه شب، 15 می رخ داده و علاوه بر این پنج چترباز، هفت چترباز دیگر از واحد ۲۰۲ ارتش این کشور نیز زخمی شدند که جراحات سه تن از آن‌ها «وخیم» توصیف شده است.

به گزارش رسانه‎‌های اسرائیل، تحقیقات اولیه ارتش در خصوص این رویداد حاکی است که نیروهای دو تانک اسرائیل چهارشنبه شب در حوزه عملیاتی جبالیه شاهد بیرون آمدن سلاح از یک پنجره بودند و از فاصله چند ده متری به سوی آن نقطه توپ شلیک کردند.

رسانه یدیعوت آخرونوت نوشته نیروهای زرهی به حضور نیروهای حماس در منطقه مشکوک شده بودند و این شلیک را انجام دادند. ارتش اسرائیل افزوده که تحقیقات در این زمینه را دنبال می‌کند.

از آغاز ورود زمینی ارتش اسرائیل به غزه  تا کنون حدود ۲۶۰ سرباز اسرائیلی در این باریکه کشته شده‌اند.

همزمان با این درگیری‌ها در شمال، در جنوب نوار غزه و در شهر رفح هم که که حدود نیمی از جمعیت ۲/۳ میلیون نفری غزه در آن پناه گرفته بودند، در روزهای اخیر شدت گرفته است.

سازمان ملل متحد می‌گوید که حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح فرار کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر هم به تازگی و به دلیل تجدید جنگ در شمال آواره شده‌اند.

نهادها و کشورهای مختلف در هفته‌های اخیر درباره بحران انسانی در غزه هشدار داده‌اند.

مطالب مرتبط