پاکستان خواهان گفتگوی چین با طالبان درباره تروریزم شد

در ادامه تنش‌های مرزی میان طالبان و پاکستان، احسان اقبال؛ وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان خواهان گفتگوی چین با طالبان شده و می‌گوید که اسلام‌آباد مایل است پکن در مورد موضوع تروریزم با کابل گفتگو کند.

احسان اقبال؛ وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان امروز یک‌شنبه، ۳۰ ثور اعلام کرد که اسلام‌آباد مایل است پکن در مورد موضوع تروریزم با کابل گفتگو کند.

آقای اقبال در مصاحبه با صدای امریکا گفت که پاکستان در مورد گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان که در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند و اعمال تروریستی انجام می‌دهند، نگرانی دارد.

او افزود: «تروریست‌هایی که حادثه اخیر را علیه کارگران چینی مرتکب شدند، نیز از افغانستان آمده‌ بودند، بنابراین من فکر می‌کنم که این مایه نگرانی است. امیدواریم که چین نیز افغانستان را متقاعد کند، زیرا افغان‌ها نیز به حکومت چین در منطقه گوش می‌دهند.»

این مقام پاکستانی تصریح کرد که در نتیجه بحران و درگیری‌های چند دهه اخیر در افغانستان، پاکستان نتوانسته است در زیربناهای خود سرمایه‌گذاری داشته باشد.

او با اشاره به افغانستان گفت که پاکستان با چین توافق کرده است تا کشور ثالثی مشمول پروژه دهلیز اقتصادی چین و پاکستان شود.

این در حالی است که پیش از این طالبان اتهامات مقام‌‌های پاکستانی علیه افغانستان را در مورد حوادث امنیتی در این کشور رد کرده بود.

مطالب مرتبط