عبدالله عبدالله و مولوی عبدالکبیر جان‌باختن رئیسی را تسلیت گفتند

عبدالله عبدالله؛ رییس پیشین شورای مصالحه افغانستان و مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان کشته شدن ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران و همراهانش را تسلیت گفتند.

عبدالله عبدالله؛ رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، امروز دوشنبه، ۳۱ ثور با نشر پیامی در ایکس کشته شدن ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران و همراهانش در سقوط چرخبال را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

او گفته: «مراتب غم‌شریکی عمیق خویش را تقدیم می‌دارم.»

در همین حال، مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان هم گفته: «ما از این حادثه تلخ ناراحتیم، از درگاه خداوند متعال برای جناب رئیسی و هیات همراه ایشان طلب مغفرت می‌کنیم و این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌نماییم.»

او افزوده: «در این غم در کنار برادر و کشور دوست خود می‌ایستیم.»

پیشتر رسانه‌های ایرانی از جان باختن ابراهیم رئیسی؛ رییس‌ جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه این کشور در سانحه سقوط چرخبال خبر دادند.

بعد از ظهر روز گذشته از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس‌ جمهور ایران و همراهانش گزارش شد. محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی نیز از سرنشینان این چرخبال بودند.

بربنیاد گزارش‌ها تمام سرنشینان این بالگرد جان باخته‌اند.

بالگرد حامل رئیسی هنگام بازگشت از منطقه مرزی جمهوری آذربایجان، در منطقه جنگلی دیزمار در ولایت آذربایجان شرقی ایران سقوط کرده است.

در همین حال، پیرحسین کولیوند؛ رییس جمعیت هلال احمر ایران نیز صبح امروز اعلام کرد که لاشه ‌چرخبال پیدا شده است.

طبق گزارش‌ها، سخت‌گذربودن منطقه، وجود مه غلیظ و تاریکی هوا امکان جستجو را سخت کرده بود.

دلیل سقوط چرخبال حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش وضعیت بد آب و هوایی ذکر شده است.

مطالب مرتبط