رهبر ایران ۵ روز عزای عمومی اعلام کرد

آیت‌الله خامنه‌ای؛ رهبر ایران ضمن ابراز تاسف از مرگ ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور و تیم همراه او گفته: «رئیسی خستگی نمی‌شناخت». او همچنین پنج روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرده و گفته که «در این مدت آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رییس جمهور جدید انتخاب شود.»

آیت‌الله خامنه‌ای؛ رهبر ایران امروز دوشنبه، ۳۱ ثور با نشر پیامی جان‌باختن ابراهیم رئیسی؛ رییس‌ جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، آل‌هاشم، امام جمعه آذربایجان شرقی، والی آذربایجان شرقی و سایر همراهان او را تسلیت گفت.

در پیام آقای خامنه‌ای آمده: «با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخ درگذشت رییس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، آقای رئیسی و همراهان گرامی ایشان را دریافت کردم. این حادثه‌ ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.»

در پیام خامنه‌ای همچنین آمده: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه‌ تلخ، ملت ایران، خدمت‌گزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد. در این حادثه‌ سنگین شخصیت‌های برجسته‌ مانند: آل هاشم امام جمعه‌ تبریز، آقای عبداللهیان، استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. این‌جانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت می‌گویم.»

او افزود: «جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رییس جمهور جدید انتخاب شود.»

مطالب مرتبط