ملا برادر و متقی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه رییسی به ایران می‌روند

رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که طالبان هیأتی به رهبری عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرا و امیرخان متقی؛ وزیر خارجه این گروه را برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور ایران و همراهانش به تهران می‌فرستد.

خبرگزاری تسنیم ایران امروز سه‌شنبه، 1 جوزا در گزارش گفته‌است که در این مراسم سه‌روزه علاوه بر وزیر خارجه و معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان، هیأتی بلندپایه نیز از افغانستان حضور می‌یابد.

طالبان هنوز به صورت رسمی درباره شرکت در این مراسم چیزی نگفته‌اند.

دور نخست مراسم حکومتی تشییع جنازه ابراهیم رییسی و همراهانش بامداد امروز سه‌شنبه در تبریز آغاز شد و پس از آن اجساد آن‌ها به تهران انتقال یافت.

ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور ایران، حسین امیر عبداللهیان؛ وزیر خارجه و این کشور و همراهان شان روز یکشنبه در سانحه سقوط چرخبال حامل این هیأت در ولایت آذربایجان شرقی ایران جان باختند.

نهادهای رسمی ایران هیچ گزارش رسمی در مورد علت این سانحه منتشر نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست سقوط این چرخبال به‌دلیل نقص فنی بوده است یا شرایط جوی و خطای انسانی.

پیشتر محمدحسن آخند؛ رییس‌الوزرای طالبان در بیانیه‌ای گفته بود که بخاطر کشته شدن ابراهیم رییسی وهمراهانش عمیقا «غمگین و متاثر» است.

مطالب مرتبط