حملات هوایی اسراییل به رفح ده‌ها کشته برجا گذاشت

به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر حملات گسترده هوایی رژیم اسراییل به رفح، مقام‌های صحی فلسطین از کشته شدن ده‌ها نفر خبر داده‌اند.

مقام‌های صحی فلسطین اعلام کردند که در حملات هوایی رژیم اسرائیل به منطقه‌ای در شهر رفح، دست‌کم ۳۵ فلسطینی کشته و ده‌ها نفر دیگر که بیشتر آنان زن و کودک هستند، زخمی شدند.

در همین حال رویترز گزارش داده که این حمله در محله‌ «تل السلطان» در غرب رفح رخ داده است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفته است که شفاخانه‌ صحرایی آن در رفح با سیل تلفات مواجه شده و تعداد زیادی زخمی نیز به شفاخانه‌های دیگر برده شده‌اند.

سامی ابوزهری، یکی از مقام‌های ارشد حماس این حمله را «قتل‌عام» توصیف کرد و ایالات متحده را مسئول کمک به اسرائیل با سلاح و پول دانست.

یکی از زخمیان این حمله در شفاخانه‌ کویت در رفح گفت: «حملات هوایی خیمه‌ها را سوزاند، چادرها و اجساد مردم در حال آب شدن است.»

رویترز به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروی هوایی اسرائیلی به مقر حماس در رفح حمله کرده و این حمله با «مهمات دقیق و براساس اطلاعات دقیق» انجام شده است.

به‌گفته‌ رژیم اسرائیل، در این حمله رییس ستاد حماس در کرانه‌ باختری و یکی دیگر از مقام‌های ارشد در پشت حملات مرگبار به اسرائیلی‌ها کشته شدند.

اوایل روز یک‌شنبه نیز ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که محل پرتاب هشت موشک از منطقه‌ رفح را شناسایی کرده است.

به‌گفته‌ این نهاد، تعدادی از موشک‌ها رهگیری شدند. گزارشی از تلفات جانی ارائه نشده است.

گردان‌های حماس در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کردند که این موشک‌ها در پاسخ به «قتل‌عام صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان» انجام شده است.

بنی گانتز؛ وزیر کابینه‌ جنگ اسرائیل گفته است موشک‌های شلیک‌شده از رفح «ثابت می‌کند که (اسرائیل) باید در هر مکانی که حماس هنوز از آن‌جا عملیات می‌کند، عمل کند».

این حملات در حالی ادامه دارد که دادگاه عالی سازمان ملل در روز جمعه به رژیم اسرائیل دستور داد حمله به شهر رفح را متوقف کند.

مطالب مرتبط