گردباد در مناطق مرکزی امریکا 18 کشته برجا گذاشت

 گردبادها و طوفان‌های قدرتمند که مناطق مرکزی ایالات متحده را درنوردید و طی روز یکشنبه، دست‌کم ۱۸ نفر را کشت و رد وسیعی از ویرانی به‌جا گذاشت.

این طوفان‌ها و گردبادها که روز یکشنبه، 26 می در ایالت‌های تگزاس، آرکانزاس، اوکلاهاما و کنتاکی رخ داده، همچنین صدها نفر را زخمی کرده و باعث ویرانی تعداد زیادی خانه و قطعی برق برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

بنا بر گزارش‌ها، تیم‌های جستجو روز یکشنبه لابلای آوارهای به‌جامانده از طوفان‌های گردبادی که دشت‌های جنوبی امریکا و منطقه اوزارک را درنوردید، همچنان در جستجوی قربانیان هستند.

در تگزاس، گردبادها پس از نابودی خانه‌ها، باعث تخریب یک توقفگاه موترهای باری شد که در آن محل ده‌ها نفر به دنبال پناه گرفتن در دستشویی‌های بین راهی بودند.

گرِگ ابوت، فرماندار تگزاس، در یک نشست رسانه‌ای گفت که با وقوع گردباد در شمال تگزاس نزدیک مرز اوکلاهاما، دست‌کم هفت نفر کشته و نزدیک به صد نفر زخمی شدند.

ایالات متحده در حال آماده شدن برای فصل وقوع طوفان‌های اقیانوس اطلس نیز است که به‌طور معمول از اول جون تا چند روز دیگر، آغاز می‌شود. دولت امریکا برای امسال شدت طوفان‌های این فصل را «فوق‌العاده زیاد» برآورد کرده است.

مطالب مرتبط