طالبان پاکستانی 5 نیروی ارتش پاکستان را در نزدیکی مرز افغانستان کشتند

ارتش پاکستان اعلام که پنج نظامی این کشور در حمله به یک پاسگاه در منطقه قبایل خیبر در نزدیکی مرز افغانستان کشته شده‌اند. مسوولیت این حمله را «لشکر اسلام» مرتبط با تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته است.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفته‌است که این حمله بامداد امروز دوشنبه، 7 جوزا رخ داده و در آن 10 نظامی دیگر این کشور نیز زخمی شده‌اند.

در بیانیه ارتش پاکستان همچنین آمده که در دو روز اخیر «۲۳ شبه‌نظامی» از سوی نظامیان پاکستانی کشته شده‌اند.

مسوولیت حمله امروز به پاسگاه ارتش پاکستان را «لشکر اسلام» که با طالبان پاکستانی مرتبط است به عهده گرفته است.

این گروه اعلام کرد که در حمله مشترک با «تی‌تی‌پی» به مقر نیروهای ارتش در خیبرپختونخوا، ۵ نظامی کشته شدند. بر اساس اطلاعیه این گروه، در نتیجه درگیری، چهار نفر از مهاجمان نیز توسط نظامیان پاکستانی کشته شده‌اند.

روز گذشته نیز در درگیری نیروهای ارتش پاکستان با شبه‌نظامیان در شهر پیشاور ایالت خیبرپختون‌خوا، 2 نظامی پاکستانی کشته شدند.

محسن نقوی؛ وزیر داخله پاکستان پیش‌تر طالبان افغانستان را عامل این حملات خوانده و گفته بود که این گروه با پناه‌دادن به طالبان پاکستانی زمینه حمله به نظامیان پاکستانی را فراهم می‌کند. او از طالبان خواسته بود که رهبران تحریک طالبان پاکستانی را بازداشت کرده و به پاکستان تحویل دهند تا «روابط دوستانه دو کشور حفظ شود»

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت طالبان در افغانستان در واکنش به این درخواست پاکستان اما گفت که اسلام‌آباد نباید ضعف خود را در مسایل امنیتی پاکستان بر افغانستان تحمیل کند.

مطالب مرتبط