وزیر شهرسازی طالبان خواستار سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه «کابل جدید» شد

حمدالله نعمانی؛ وزیر شهرسازی و مسکن طالبان در دیدار با ژائو شینگ؛ سفیر چین در کابل از او خواسته تا سرمایه‌گذاران چینی را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان به ویژه در پروژه کابل جدید تشویق کند.

وزارت شهرسازی و مسکن طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که این دیدار امروز دوشنبه، 7 جوزا صورت گرفته و در آن موضوع پروژه نیله باغ کابل که از سوی چین تمویل می‌شود، مورد بحث قرار گرفته است.

وزیر شهرسازی طالبان درباره وضعیت و پیشرفت پروژه نیله باغ کابل معلومات داده و نیز درباره تکمیل این پروژه صحبت کرده‌است. او افزوده که 10 هزار واحد مسکونی 1400 آن در نیله‌باغ و متباقی آن در «شهر جدید کابل» ساخته می‌شود.

او افزوده که کمک و سرمایه گذاری چین در سایر نقاط افغانستان موجب تقویت بیشتر روابط دو کشور چین و افغانستان خواهد شد. وی همچنین از طرف چینی خواسته تا سرمایه گذاران چینی را برای سرمایه گذاری در پروژه شهر جدید کابل تشویق کنند.

سفیر چین نیز به وزیر شهرسازی طالبان گفته که شرکت مربوطه کار پروژه نیله‌باغ را در زمان معین تکمیل خواهد کرد و نیز ابراز امیدواری کرده که  سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه کابل جدید علاقه‌مند شوند.

چین پس از حاکمیت طالبان در افغانستان روابط نزدیکی با این گروه برقرار کرده و در ده‌ها پروژه اقتصادی افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌است. البته تمرکز چین در افغانستان بیشتر روی معادن این کشور است اما در دیگر بخش‌ها نیز وعده سرمایه‌گذاری داده‌است.

مطالب مرتبط