طالبان حملات تازه اسرائیل بر غیر نظامیان در رفح را محکوم کردند

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای حملات تازه اسرائیل بر اردوگاه آوارگان در گذرگاه رفح را محکوم کرده و از کشورهای تاثیرگذار اسلامی خواست جلو این حملات را بگیرد.

عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه، 7 جواز منتشر کرده گفته است: «در ۲۳۴‌اُمین روز نسل‌کشی در غزه از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای تاثیرگذار اسلامی می‌خواهیم به تعهدات خود در مورد مردم غزه و جلوگیری از جنایت اسرائيل عمل کنند».

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده که «حمله به مردم بی‌جا شده در رفح بار دیگر نشان داد که آن‌ها هیچ تعهدی به حقوق جنگ ندارند و نسل‌کشی در غزه بخشی از استراتژی جنگی» اسرائيل است.

حمله هوایی یکشنبه شب اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح که تا به حال به گفته مقام‌های صحی حماس ۴۵ کشته به جا گذاشته است، با واکنش گسترده بین‌المللی مواجه شده است. مقامات ارشد دولت‌های اروپایی نیز این حمله را محکوم کرده‌اند.

اسرائیل نیز تایید کرده که غیرنظامیان بر اثر آتش‌سوزی ناشی از حمله اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

سخگوی دولت اسرائیل مرگ غیرنظامیان در رفح را «مهیب و هولناک» خواند و اعلام کرد که تحقیقات اولیه اسرائیل نشان می‌دهد حمله هوایی علیه شبه‌نظامیان ارشد حماس حریقی در خیمه‌های غیرنظامیان ایجاد کرد که باعث کشته شدن آن‌ها شد.

 

مطالب مرتبط