نواز شریف بعد از 7 سال دوباره رهبری حزب مسلم لیگ را گرفت

نواز شریف؛ نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از نزدیک به 7 سال بار دیگر به عنوان رییس حزب حاکم مسلم لیگ – نواز انتخاب شد. او پس از متهم‌شدن به فساد و کناره‌گیری از قدرت در سال 2017 از سلب صلاحیت شده بود.

به گزارش رسانه‌های خبری پاکستان، آقای شریف امروز سه‌شنبه، 8 جوزا دوباره به عنوان رهبر حزب حاکم این کشور انتخاب شد.

پس از سلب صلاحیت محمد نواز شریف از ریاست حزب مسلم لیگ نواز در سال 2017 برادر وی شهباز شریف نخست وزیر فعلی پاکستان جای او را گرفت.

رییس وقت دادگاه عالی پاکستان که در سال 2017 نواز شریف را به دلیل اتهامات فسادمالی و پولشویی از قدرت برکنار کرده بود، چند ماه بعد صلاحیت او را برای ریاست حزب سیاسی اش سلب کرد.

نخست وزیر اسبق پاکستان که سال گذشته پس از چهار سال خارج نشینی به کشورش بازگشت، از پرونده‌های فسادمالی تبرئه شده است. اواسط جنوری امسال نیز دادگاه عالی پاکستان طی حکمی به دادخواست نواز شریف؛ نخست وزیر اسبق، به لغو سلب صلاحیت مادام‌العمر وی رای داد.

محمد نواز شریف در سال 2013 برای سومین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شد و چهار سال بعد با حکم دادگاه عالی این‌ کشور از قدرت برکنار شد.

حزب مسلم لیگ در انتخابات سراسری هشتم فبروری امسال به قدرت رسید. شهباز شریف، برادر نواز شریف اکنون رهبری حکومت ائتلافی پاکستان را به عهده دارد و خود او عضو پارلمان است.

مطالب مرتبط