القاعده از «مسلمانان جهان» خواست به سیل زدگان افغانستان «دعا و کمک مالی» کنند

گروه «تروریستی» القاعده در بیانیه‌ای نسبت به تلفات و خسارات سیلاب‌های اخیر در افغانستان واکنش نشان داده و از «مسلمانان جهان» خواسته تا به سیلاب‌زدگان این کشور دعا و کمک مالی کنند.

در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه، 8 جوزا از سوی القاعده منتشر شده آمده‌است که این گروه با «رهبران امارت اسلامی» و سیلاب‌زدگان افغانستان اظهار تسلیت و غم‌شریکی می‌کند.

القاعده در این بیانیه افغانستان را «سرزمین جهاد و ایمان» خوانده و افزوده که از مسلمانان در همه جای جهان می‌خواهد که «در این دوران سخت با دعا و کمک‌های مالی» از برادان افغان خود حمایت کنند تا از کمک‌های موسسات خارجی بی‌نیاز شوند.

سیلاب‌های در سه هفته گذشته در چندین ولایت افغانستان به ویژه بغلان، غور و فاریاب صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

این اولین بیانیه رسمی القاعده در واکنش به چنین واقعات در افغانستان است؛ گروهی که ادعا می‌شود در برخی نقاط افغانستان و در همکاری نزدیک با طالبان پایگاه و مراکز آموزشی دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر در گزارشی به این موارد اشاره کرده بود و گفته بود که القاعده و چندین سازمان تروریستی دیگر در افغانستانِ تحت حاکمیت طالبان فعالیت می‌کنند. طالبان هرچند این ادعاها را رد می‌کنند و می‌گویند که هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست.

امریکا دو سال پیش در یک حمله هواپیمای بی‌سرنشین ایمن‌الظواهری؛ رهبر القاعده را در کابل کشت. بر بنیاد اعلام امریکا رهبر القاعده در ساحه دیپلماتیک کابل و در خانه یکی از مقام‌های طالبان حضور داشت.

مطالب مرتبط