وزیر حج و اوقاف طالبان با سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد

‏وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان از دیدار نور محمد ثاقب؛ سرپرست این وزارت با سفیر و کاردار سفارت ترکیه در کابل خبر داده است.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان اعلام کرده که نورمحمد ثاقب؛ سرپرست این وزارت روز سه‌شنبه، ۸ جوزا با جنگ اونال؛ کاردار و سرپرست سفارت ترکیه و هیات همراهش در دفترش در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گفته طالبان ‏در این دیدار سفیر ترکیه روابط این گروه با ترکیه را حائز اهمیت خوانده گفته: «افغان‌ها و ترک‌ها از لحاظ دین و مذهب یکی هستند.»

او همچنین ‏از روابط ترکیه با طالبان ابراز خوشحالی نموده و خواهان همکاری‌های بیشتر شده است.

او افزوده: «ما می‌خواهیم در قسمت امور حج، مساجد و سایر  بخش‌های دینی از طریق اداره امور دینی (ديانت) کشور ما همکاری مستمر داشته باشیم.»

در همین حال، وزیر ارشاد، حج و اوقاف طالبان ضمن خوش‌آمدگویی از حسن نظر وی ابراز خرسندی کرده است.

طالبان همچنین تدویر کنفرانس مشورتی علمای کشورهای اسلامی که در استانبول راه‌اندازی شده بود را بسیار ارزشمند خوانده و گفته‌اند که این کنفرانس نتایج بسیار سودمندی را برای فلسطین در قبال داشت.

‏آقای ثاقب برگزاری چنین نشست‌ها و کنفرانس‌های مهم و ارزشمند دینی را بین کشورهای اسلامی بسیار ضروری خوانده است.

در این دیدار در کنار سایر موضوعات مهم دینی، پیرامون تقویت و توسعه روابط دینی و علمی، تبادل نظریات بین علمای دو کشور و سایر موضوعات مهم بحث و گفتگو صورت گرفت و دوطرف تأکید کردند که همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بیشتر توسعه یافته و استمرار یابد.

مطالب مرتبط