ماسک مشاور ترامپ می‌شود

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین و نامزد پیشتاز ریاست جمهور امریکا می‌خواهد در صورت پیروزی ایلان ماسک؛ مالک شرکت تسلا و توییتر را به عنوان مشاور خود انتخاب کند.

وال‌استریت ژورنال روز چهارشنبه، ۹ جوزا گزارش داد که دونالد ترامپ اگر ریيس‌ جمهور شود، ایلان ماسک؛ مالک شرکت تسلا را به عنوان مشاور خود تعیین می‌کند.

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، ترامپ و ماسک درباره راه‌هایی که می‌تواند موجب «دخالت و اثرگذاری رسمی» مالک تسلا بر سیاست‌های اقتصادی و امنیت مرزی امریکا شود، بحث کرده‌اند.

برپایه این گزارش ماسک همچنین رییس‌ جمهور پیشین امریکا را از تلاش‌هایش در جهت متقاعد کردن سرمایه‌داران قدرتمند ایالات متحده برای حمایت نکردن از جو بایدن در انتخابات آینده، مطلع کرده است.

وال‌استریت ژورنال بدون ارائه جزئیات بیشتر به نقل منابع آگاه نوشت که دونالد ترامپ، ایلان ماسک و نلسون پلتز، یک سرمایه‌دار دیگر امریکایی، همچنین درباره حمایت مالی از یک «پروژه مبتنی‌بر داده‌ها برای جلوگیری از تقلب در رای‌دهی» گفتگو کرده‌اند.

برایان هیوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی ریيس‌ جمهور پیشین امریکا به این روزنامه گفت تنها دونالد ترامپ تصمیم خواهد گرفت که «یک شخص چه نقشی در ریاست‌جمهوری او ایفا کند.»

ایلان ماسک به درخواست اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است.

در ماه مارچ، ایلان ماسک پس از دیدار با دونالد ترامپ در فلوریدا، اعلام کرد که از هیچ یک نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا حمایت مالی نخواهد کرد.

در همین حال ایلان ماسک اخیرا به گونه گسترده از جمهوری‌خواهان حمایت کرده است.

مطالب مرتبط