شلیک چندین موشک بالستیک از سوی کوریای شمالی

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی از پرتاب چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد توسط کوریای شمالی خبر داده است.

خبرگزاری یونهاپ، به نقل از بیانیه‌ ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی گزارش داده که پیونگ‌یانگ امروز پنج‌شنبه، ۱۰ جوزا، یک موشک بالستیک ناشناس را به‌سمت دریای شرق شلیک کرده است.

براساس این بیانیه، ارتش کوریای جنوبی پرتابه‌های شلیک‌شده از سوی کوریای شمالی را به‌عنوان موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد شناسایی کرده است.

مقام‌ها در کوریای جنوبی تصریح کرده‌اند که دست‌کم ۱۰ موشک بالستیک کوتاه‌برد حوالی ساعت ۶:۱۴ دقیقه بامداد امروز به وقت محلی از منطقه «سونان» پیونگ‌یانگ به‌سمت دریای شرق پرتاب شده است.

در بیانیه آمده: «به‌دنبال شلیک این موشک‌ها، کوریای جنوبی ضمن به اشتراک‌گذاری اطلاعات با ایالات متحده و جاپان، تدابیر نظارتی خود را در برابر پرتاب‌های احتمالی بعدی افزایش داده است.»

هنوز جزییات بیشتری از شلیک این موشک‌ها منشتر نشده است.

مقام‌ها در پیونگ‌یانگ تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع جاپان نیز اعلام کرده که کوریای شمالی دست‌کم یک موشک بالستیک ناشناس شلیک کرده که این موشک در نقطه‌ای خارج از منطقه اقتصادی مربوط به جاپان فرود آمده است.

در همین حال، نمایندگی امریکا در سازمان ملل متحد هم در واکنش به این پرتاب‌ها گفته که قرار است شورای امنیت این سازمان فردا (جمعه، ۱۱ جوزا) نشستی را در مورد آزمایش موشکی بالستیک جدید کوریای شمالی برگزار کند.

این در حالی است که چند روز پیش جاپان اعلام کرده بود که قرار است کوریای شمالی در روزهای ۲۷ می تا ۴ جون یک موشک حامل ماهواره فضایی پرتاب کند.

مطالب مرتبط