طالبان معاش خراسانی را «قطع کردند»

منابع خبری گزارش داده‌اند که طالبان معاش و امتیازات عبدالحمید خراسانی؛ فرمانده قطعه بدری این گروه را قطع کرده‌اند.

منابع خبری امروز پنج‌شنبه، ۱۰ جوزا، گزارش دادند که معاش فرمانده قطعه بدری طالبان پس از شکایت‌ سفارت‌های ایران و پاکستان از دو ماه به این‌سو پرداخت نشده است.

به گفته منابع، سفارت پاکستان در کابل به دلیل شرکت خراسانی در درگیری‌های مرزی در ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا از او به رهبری طالبان شکایت کرده است.

منابع افزوده که سفارت ایران نیز به دلیل انتقادهای خراسانی از آن کشور علیه وی شکایت کرده است.

در همین حال، فرمانده قطعه بدری طالبان برخی از یادداشت‌های خود را که در برابر سیاست‌های ایران و پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس پخش کرده بود، حذف کرده است.

منابع نزدیک به خراسانی ادعا می‌کنند طالبان «به فرمایش سفارت پاکستان و ایران در پی توطئه‌ای برای نابودی حمید خراسانی و افراد او هستند.»

عبدالحمید خراسانی، از اعضای تاجیک‌تبار طالبان که تا کنون مورد حمایت همه‌جانبه سراج‌الدین حقانی قرار داشته، از افراد سرشناس این گروه است و هر‌ازگاهی نامش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

طی تقریبا سه سال گذشته عبدالحمید خراسانی در شناسایی و دستگیری صدها تن از باشنده‌گان پنجشیر، کاپیسا و پروان که گمان برده می‌شد به نحوی با حاکمیت طالبان در مخالفت قرار دارند، نقش فعالی داشته است.

در همین حال، او چند روز پیش اعلام کرد که به دلیل تعصبات قومی در رژیم طالبان از صف این گروه جدا می‌شود، اما ساعاتی بعد از این تصمیم خود منصرف شد.

مطالب مرتبط