طالبان به هیأت پاکستانی: دنبال سیاست «شر» در منطقه نیستیم

محمدنبی عمری؛ معاون وزارت داخله طالبان در دیدار با هیأت پاکستانی به رهبری معاون وزارت داخله آن کشور گفته‌است که طالبان به سیاست «شر» در منطقه باور ندارد و امنیت منطقه را به سود همه می‌داند.

وزارت داخله طالبان در اعلامیه‌ای نوشته‌است که دیدار آقای عمری با هیأت پاکستانی به رهبری محمد خرم آغا؛ معاون وزارت داخله پاکستان امروز پنجشنبه، 10 جوزا در کابل انجام شده است.

معاون وزارت داخله طالبان در این دیدار گفته است که همه باید مسوولیت تامین امنیت خاک خود را بر عهده بگیرد و به جای مسایل انحرافی، زمینه همکاری واقعی را فراهم کنند. اشاره معاون وزارت داخله طالبان به متهم‌شدن این گروه از سوی پاکستان مبنی بر حمایت از طالبان پاکستانی و پناه‌دادن به این گروه است.

او افزوده است: «ما متعهد هستیم که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نشود و از دیگران هم همین آرزو را داریم».

این مقام طالبان حمله به مهندسان چینی در پاکستان را که منجر به کشته‌شدن 5 تن از آنان شد، یک رویداد بد خوانده است. پاکستان اخیراً اعلام کرده که این حمله در خاک افغانستان طرح‌ریزی شده بود.

در خبرنامه به نقل از معاون وزیر داخله پاکستان آمده که او خواهان همکاری طالبان در زمینه امنیت شده است.

پاکستان بارها طالبان را به حمایت از طالبان پاکستانی و پناه دادن به این گروه متهم کرده و گفته‌است که تی‌تی‌پی از خاک افغانستان حملات مرگباری را علیه پاکستان طرح‌ریزی و اجرا می‌کنند. طالبان اما این اتهامات را رد می‌کنند و می‌گویند که پاکستان توانایی تامین امنیت خود را ندارد.

مطالب مرتبط