سیلاب‌های اخیر در کشور ۱۰ هزار جریب را تخریب کرده

بربنیاد گزارش‌ها، سیلاب‌های اخیر در افغانستان که منجر به کشته و زخمی‌ شدن صدها نفر شد، حدود ۱۰ هزار هکتار زمین زراعتی را نیز تحت تاثیر قرار داده و تخریب کرده است.

یک شبکه بین‌المللی موسوم به سیستم‌های هشدار اولیه قحطی روز جمعه، ۱۱ جوزا با نشر گزارشی اعلام کرد که سیلاب ماه اپریل در افغانستان ۱۰ هزار هکتار زمین زراعتی را تحت تاثیر قرار داده است.

این سازمان همچنین گفته که سیل‌های اخیر در افغانستان منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی شده است.

این شبکه با بررسی وضعیت کشورهای افغانستان، یمن، لبنان و منطقه غزه در این گزارش گفته اثرات شوک‌های متعدد باعث افزایش ناامنی غذایی در سراسر منطقه می‌شود.

در گزارش این شبکه آمده است که به دنبال خشکسالی سه ساله در افغانستان پیامدهای بحران امنیت غذایی در شمال، شمال‌شرق و غرب کشور در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه داشته است.

این گزارش با اشاره به بازگشت مهاجران افغان از ایران و پاکستان گفته که احتمالا در مناطق جنوب و جنوب‌شرقی افغانستان ناامنی حاد غذایی ادامه خواهد داشت.

سیستم‌های هشدار اولیه قحطی نوشته است که برنامه جهانی غذا در ماه مارچ سال جاری میلادی برای حدود ۷.۶ میلیون نفر در افغانستان از جمله ۶۶۵ هزار مهاجرینی که از ایران و پاکستان برگشتند کمک‌های غذایی بشردوستانه توزیع کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که سیل‌های ماه اپریل در افغانستان شش هزار خانواده را در شرق و جنوب‌شرق آواره کرده است.

اخیرا سازمان ملل اعلام کرد که پس از سال‌های متوالی خشکسالی، مردم افغانستان در معرض آسیب‌پذیری و بلایای طبیعی چون سیل قرار گرفته اند.

برنامه جهانی غذا نیز می‌گوید که براثر سیلاب در شمال افغانستان به بیش از ۸۰ هزار نفر آسیب دیده که برای مقابله با پیامدهای سیلاب به ۱۴ میلیون دالر نیاز است.

مطالب مرتبط